10 beneficii ale consumului de grepfrut

Imagine cu fructe tăiate pentru a introduce lista celor 10 beneficii ale consumului de grepfrut Foto: Engin Akyurt / Pixabay
Read more articles about

Dacă ești obișnuit cu citricele dulci, cu siguranță îl eviți deocamdată, dar trebuie să afli următoarele beneficii ale consumului de grepfrut și poate te convingem să îl introduci în alimentație.

Grepfrutul are un gust aparte, nu toți îl tolerăm, dar specialiștii în nutriție îl recomandă în dieta zilnică pentru că este bogat în nutrienți, antioxidanți și fibre, ceea ce îl face să fie cunoscut drept unul dintre cele mai benefice citrice.

Cele mai cunoscute beneficii ale consumului de grepfrut

1. Este bogat în nutrienți și are un conținut caloric foarte scăzut, deci este bun pentru persoanele care au probleme cu kilogramele în plus și țin dietă. Iată mai jos conținutul de nutrienți pentru o jumătate de grepfrut de mărime medie.

Calorii – 52
Carbohidrați – 13 grame
Proteine – 1 gram
Fibre – 2 grame
Vitamina C – 64%
Vitamina A – 28%
Potasiu – 5%
Vitamina B1 – 4%
Acid folic sau Vitamina B9 – 4%
Magneziu – 3%

2. Este un ajutor de nădejde pentru sistemul imunitar. Consumul regulat de grepfrut îți poate ajuta sistemul imunitar în lupta cu bacteriile, virusurile și alte boli. Pentru că are în compoziția sa doze importante de vitamina A și C, studiile spun că acest fruct nu previne răceala, dar ar putea ameliora simptomele și scurta durata bolii. Grepfrutul conține și cantități importante de vitamina B, zinc și fier, iar toate acestea lucrează ca o barieră protectoare pentru piele și te protejează în lupta cu bacteriile.

3. Conține o cantitate însemnată de fibre, ceea ce înseamnă că introducerea grepfrutului în dietă îți va oferi senzația de sațietate. În acest fel vei consuma mai puține calorii pe durata întregii zile. Dacă urmezi un regim de slăbire, grepfrutul este aliatul tău numărul unu, susține US National Medicine Library.

4. Reglează inima. În topul listei de beneficii ale consumului de grepfrut, cercetătorii susțin că includerea grepfrutului într-o alimentație sănătoasă ajută la prevenirea bolilor de inimă. Datorită faptului că este bogat în potasiu, grepfrutul contribuie semnificativ la normalizarea tensiunii arteriale și este dovedit că este un adjuvant în menținerea funcționării corecte a inimii.

5. Grepfrutul poate ajuta la prevenirea diabetului. Potrivit wellandgood.com, consumul de grepfrut ajută la menținerea nivelului insulinei, protejându-te de diabetul de tip 2. Afinele, merele, strugurii și bananele intră în aceeași categorie.

6. Este bogat în antioxidanți și ajută la reducerea inflamațiilor. Chiar și coaja grepfrutului poate fi consumată în preparate și are aceleași proprietăți precum pulpa suculentă a fructului.

7. Oase puternice. Datorită conținutului bogat de fosfor și calciu, acest fruct te ajută să îți menții oasele și dinții puternici dacă îl consumi cu regularitate și ai un stil de viată sănătos, scrie healthline.com.

Îți propunem o rețetă în care poți introduce grepfrutul pentru un plus de gust: Ceviche cu biban de mare, grepfrut și fenicul

8. Grepfrutul conține 88% apă, ceea ce înseamnă că îți oferă hidratarea de care ai nevoie pentru o bună funcționare a organismului. Dacă până acum optai pentru pentru sucul de grepfrut la micul dejun, te sfătuim să consumi mai degrabă fructul întreg pentru că așa poți obține și o cantitate importantă de fibre.

9. Digestie ușoară. Fibrele şi apa din grepfrut pot ajuta digestia şi pot preveni constipaţia, conform Mayo Clinic.

10. Elimină calculii renali. Acidul citric din grepfrut poate împiedica formarea pietrelor la rinichi şi poate sparge pietrele mici deja formate. Un studiu publicat în British Journal of Nutrition arată că femeile care beau un litru suc de grepfrut, portocale sau mere în fiecare zi reduc semnificativ riscul de a face pietre la rinichi.

Așa cum ai citit, există un număr impresionant de beneficii ale consumului de grepfrut. Dacă reușești să treci peste gustului lui amărui, ai făcut un pas important pentru sănătate. Este alegerea ta dacă îl incluzi sau nu în dieta zilnică, dar acest fruct pare să fie o adevărată farmacie la purtător.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *