5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat

Alimente pentru un păr sănătos Imagine de Deborah Breen Whiting de la Pixabay
Citește mai multe articole despre

Părul, la fel ca și pielea, este sănătos din interior spre exterior. Un rol important în obținerea unui păr de invidiat îl ocupă dieta ta.

Unii oameni se nasc cu un păr bun, bogat și rezistent la factorii de mediu, la schimbările dietei, dar alții sunt mai puțini norocoși și au nevoie de un plan de îngrijire a părului pentru a deveni sănătos și strălucitor.

Dacă în momentul ăsta deschizi dulapul cu cosmetice, vei observa probabil destule produse pentru îngrijirea părului. Pe unele le-ai ales pentru strălucire, pe altele pentru curățare, mai ai și măști de întreținere și netezire etc. Sunt multe, nu-i așa?

Ce ai spune dacă ai afla că există anumite alimente care, introduse în dieta ta zilnică, îți ajută părul să devină așa cum îți dorești? Nu trebuie decât să menții un scalp sănătos și asta se poate face cu ajutorul dietei.

Ce este părul?

Fiecare fir de păr este format din celule conținând o proteină numită keratină, ce trebuie alimentate în continuu cu substanțe nutritive esențiale pentru un păr lung și puternic. Keratina care intră în componența părului conține doi aminoacizi bogați în sulf, metionina și cistina. Persoanele cu părul fragil, care se deteriorează repede, au puțină cistină în compoziția firului de păr. Interesant este că părul tău crește în jur de 0,5 cm (1,25 cm) pe lună și 6 cm (15 cm) pe an. Cât de rapid crește depinde de factori precum vârsta, starea de sănătatea, genetica și dieta.

Mai jos, îți voi arăta care sunt cele 5 categorii de alimente pentru un păr sănătos.

Alimente pentru un păr sănătos

1. Leguminoasele sunt alimente foarte bogate în zinc și fier, dar în principal în proteine și biotină, o substanță care ajută și previne căderea părului. Acest grup de alimente este recomandat, în special, pentru a preveni deteriorarea părului și căderea acestuia. Poți consuma zilnic, prin rotație, fasole, linte, năut, mazăre etc.

5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat - 1

Imagine de yilmazfatih de la Pixabay

2. Legume verzi – spanac, salată verde, broccoli, praz, ceapă verde etc. – cu cât sunt mai verzi, cu atât sunt mai bogate în vitaminele A și C. De asemenea, bogate în fier și calciu, ajută părul să fie hidratat în mod natural și controlează sebumul.

5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat - 2

Imagine de Shutterbug75 de la Pixabay

3. Somon – atât de gustos în rețele noastre culinare, acesta se regăsește și în compoziția multor produse cosmetice de înfrumusețare. Conține un set important de valori nutritive prin acizii grași Omega-3 și vitamina B-12, care hidratează părul și îl mențin revitalizat.

5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat - 3

Imagine de cattalin de la Pixabay

4. Morcovii. Aceste legume sunt potrivite mai ales atunci când vine vorba de stimularea creșterii părului, mărirea volumului și hrănirea scalpului. Preparat în suc, este mult mai bun, distribuind conținutul de vitamina A și beta-caroten într-un mod mai fluid și mai direct. Vei putea aprecia efectele sale benefice asupra părului dacă consumi zilnic aproximativ 100 de ml de suc de morcovi pe parcursul a 30 de zile.

5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat - 4

Imagine de Couleur de la Pixabay

5. Nucile – dacă te-ai uita pe o eticheta a produselor tale de îngrijire a părului, ai observa că printre ingrediente se află seleniul, fiind un mineral folosit pe scară largă în industria cosmetică. Seleniul este responsabil de revitalizarea scalpului. Dar contribuția nucilor nu se reduce doar la seleniu, ci oferă și cantități semnificative de zinc și acid alfa-linoleic.

5 categorii de alimente recomandate pentru un păr de invidiat - 5

Imagine de ExplorerBob de la Pixabay

După cum poți vedea, adevăratul centru de înfrumusețare se află chiar în propria ta bucătărie. Acolo ai deja toate ingredientele necesare pentru a-ți menține părul puternic și strălucitor, într-un mod economic și mult mai puțin agresiv.

Sunt Alina și ador să gătesc variat, rapid și simplu. Cei 4 muschetari ai mei mă provoacă zilnic să le gătesc ceva proaspăt și bun. "SoDelicious" este concluzia lor după fiecare masă. O mămică fericită cu copii mâncăcioși!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *