5 motive să introducem ghimbirul în meniu

Ghimbir uscat Imagine de siala / Pixabay

Este iarnă, frig, virozele și sezonul gripei sunt în toi. Avem nevoie de aliați puternici pentru a ne susține sănătatea. În acest articol vreau să vă fac cunoscut unul din cele mai populare condimente din lume, ghimbirul, cu efecte medicinale dovedite, având o mulțime de beneficii pentru organismul nostru.

Aromatic, înțepător și picant, ghimbirul se remarcă prin proprietățile sale anti-inflamatoare, prin conținutul ridicat de vitamine și minerale,  multitudinea de anti-oxidanți datorită gingerolului din compozițiea.

Originea Ghimbirului

Ghimbirul este originar din părți mai calde din Asia, cum ar fi China, Japonia și India, dar în prezent s-a răspândit până în America de Sud sau Africa. De asemenea, este cultivat și în Orientul Mijlociu pentru a fi folosit ca medicament și în alimentație.

Romanii au importat pentru prima dată ghimbirul din China, iar la mijlocul secolului al XVI-lea, Europa primea peste 2000 de tone pe an din Indiile de Est. Principalii producători comerciali de ghimbir includ acum Jamaica, India, Fiji, Indonezia și Australia.

Tipuri de ghimbir

Ghimbirul se comercializează sub diferite forme, pentru o mai bună administrare, în funcție de preferințele fiecăruia.

  • Rădăcini întregi proaspete, care oferă gustul cel mai proaspăt
  • Rădăcini uscate
  • Ghimbir pudră, o rădăcină uscată care a fost măcinată
  • Ghimbir conservat sau „tulpină”, obținut din rădăcini proaspete tinere, care au fost decojite, feliate și gătite în sirop de zahăr
  • Ghimbir cristalizat, care este gătit și în sirop de zahăr, apoi uscat la aer și turnat în zahăr
  • Ghimbirul murat, care se face prin felierea subțire a rădăcinii și conservarea acesteia în oțet.
  • Ghimbir în capsulă

La ce se folosește ghimbirul

  • Ghimbirul se folosește drept condiment în diverse rețete culinare.
  • Ghimbirul este utilizat în tratamentul unor afecțiuni, cum ar fi probleme ale stomacului, reumatism, reducerea colesterolului, dureri menstruale etc.
  • Ghimbirul își mai găsește întrebuințarea și în prepararea produselor cosmetice.
  • Uleiul de ghimbir poate fi un adjuvant prețios în multe probleme ale pielii, dar și în inhalații, atunci când ești răcit.

5 motive să introducem ghimbirul în alimentația noastră

1. Ghimbirul scade colesterolul

Iar colesterolul scăzut poate reduce la rândul său riscul de hipertensiune arterială, accident vascular cerebral și boli de inimă.

2. Ghimbirul are proprietăți antioxidante și anti-inflamatorii

Gingerolul, substanța bioactivă din ghimbir, poate scădea riscul de infecții și inflamații cauzatoare de boli.

3. Ghimbirul ajută în probleme cu stomacul

De la flatulență la indigestie și gastroenterită - ghimbirul vă salvează în tot felul de situații dificile.

4. Ghimbirul ajută la pierderea în greutate

Deoarece ghimbirul îmbunătățește digestia și grăbește metabolismul, el contribuie la pierderea în greutate. Consumul unei băuturi cu ghimbir sau a ghimbirului dimineața poate reduce pofta de mâncare.

Contraindicații ale utilizării ghimbirului

Deși, ghimbirul este bine tolerat de către majoritatea oamenilor, acesta este o plantă medicinală, putând genera diverse reacții adverse pentru unii dintre noi. În principal trebuie să acorzi atenție nivelului de oxalați. Cei care știu că au pietre la rinichi ar trebui să consume cu moderație acest condiment.

De asemenea, unii oameni au raportat alergie la ghimbir, dureri de stomac sau iritații ale pielii dacă este utilizat uleiul din ghimbir nepotrivit indicațiilor date. Dacă ai orice simptom negativ, limitează consumul și, în general, respectă întotdeauna doza zilnică recomandată.

Sunt Alina și ador să gătesc variat, rapid și simplu. Cei 4 muschetari ai mei mă provoacă zilnic să le gătesc ceva proaspăt și bun. "SoDelicious" este concluzia lor după fiecare masă. O mămică fericită cu copii mâncăcioși!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *