Cele 2 alimente grase care-ți protejează creierul la bătrânețe

alimente grase Imagine PublicDomainPictures de la Pixabay

Există alimente grase sănătoase care pot fi sprijinul de care creierul tău are nevoie pe măsură ce îmbătrânești. Dar există două asemenea alimente grase care te ajută mai presus de toate: nucile și uleiul de măsline. 

Dacă ești ca mine și unul dintre cele mai înspăimântătoare coșmaruri ale tale e o memorie care se degradează, atunci ai putea să începi chiar de azi să îți protejezi creierul de daune. Și oamenii de știință sunt de acord în privința celui mai bun ajutor: alimente grase precum nucile și uleiul de măsline. Grăsimile sănătoase din ele sunt un scut ideal pentru stresul oxidativ, una din cauzele principale ale demenței. Și, în general dieta mediteraneană e recomandată la scară largă, iar nucile și uleiul de măsline sunt o parte integrală a ei.

Dacă vrei să ai un creier sănătos, atunci include în dieta ta și aceste 5 alimente.

Cum ajută creierul aceste alimente grase? 

Probabil ai auzit deja de stresul oxidativ și radicali liberi, dar oare câți dintre noi înțeleg exact cum funcționează acestea? Radicalii liberi sunt produși de procesele metabolice naturale ale celulelor. Atunci când corpul funcționează cum trebuie, sistemul nostru de apărare se ocupă de radicalii liberi. Dar stresul oxidativ presupune că celulele produc mult prea mulți radicali liberi și corpul nostru nu poate ține pasul pentru a-i curăța pe toți. Atunci acești radicali provoacă daune celulelor tale. Singura soluție împotriva lor sunt faimoții antioxidanți.

Acizii grași au proprietăți antioxidante. Și îi poți găsi în nuci și în ulei de măsline.

Subiecții unui studiu din 2015, realizat în Barcelona, au fost puși pe o dietă mediteraneană cu o doză mare de ulei de măsline (1 litru pe săptămână) sau 30 de grame de mix de nuci pe zi. Un al treilea grup, de control, a fost pus pe o dietă cu puțină grăsime. Rezultatele sunt clar în favoarea consumului acestor două alimente grase. Subiecții au fost testați la începutul studiului și apoi la aproximativ patru ani după. În cei patru ani, cei care au consumat ulei de măsline și nuci au avut rezultate mai bune la tot felul de teste cognitive, de memorie, atenție și capacitate de analiză.

Cei care nu au consumat deloc cele două alimente grase au avut rezultate scăzute față de cele cu patru ani în urmă, la toate capitolele. În schimb, cei care au mâncat nuci au avut o memorie îmbunătățită, iar cei care au consumat mai mult ulei de măsline au avut note mai bune la capitolul procesare de informație și analiză.

Așa că, se pare că o dietă slabă în alimente grase nu este o idee bună pentru creierul nostru. Rămâne să consumăm mai multe nuci și ulei de măsline.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *