Aloe vera - beneficii şi moduri de a o introduce în dietă

Aloe vera Imagine de Rosina-Sch de la Pixabay

Cunoscută ca „elixirul tinereții”, aloe vera conține 75 de substanțe active și 6 agenți antiseptici, toți au acțiune inhibitoare asupra ciupercilor, bacteriilor și virusurilor. Cum o introducem în dietă?

Aloe vera este cunoscută în lumea largă pentru efectele ei asupra sănătății noastre. O folosim cu succes în cosmetice, pentru ten și păr, o folosim de asemenea în suplimente alimentare pentru diverse afecțiuni, cum ar fi întărirea imunității, calmarea arsurilor, mancărimilor și iritațiilor și pentru o digestie optimă. Sucurile de aloe vera sunt și ele disponibile pe scară largă în magazinele alimentare și online. Dar știai că se poate consuma și ca atare, în stare naturală?

Ce este aloe vera?

Aloe vera este o plantă originară din nordul Africii și preferă clima blândă. Se cultivă în Australia, Bangladesh, Cuba, Republica Dominicană, China, Mexic, Jamaica, Kenya, Tanzania, Africa de Sud și Statele Unite. Există, de asemenea, și în România câteva plantații de aloe vera, în sere și solarii.

Are o aromă ușor erbacee și aproape un gust neutru, ceea ce o face să fie un ingredient sănătos de adăugat în dietă. Dar înainte să vă spunem cum poate fi încorporată în meniu, hai să vedem care sunt beneficiile ei.

Beneficiile plantei de aloe vera

1. Bogată în antioxidanți. Studiile demonstrează că aloe vera are o serie de proprietăți antioxidante și și antiinflamatorii, datorită abundenței de polifenoli. Atunci când este aplicată local sau ingerată, îmbunătățește starea tenului și a părului.

2. Stimulează digestia. Aloe vera asigură o bună funcționare a sistemului digestiv și are proprietăți laxative, fiind excelentă pentru îmbunătățirea și echilibrarea florei intestinale. Aceasta înseamnă că nivelul bacteriilor bune din intestin creşte și expulzează bacteriile dăunătoare din tractul digestiv.

3. Poate ajuta diabeticii. Unele studii efectuate pe animale au arătat că aloe vera poate ajuta persoanele care suferă de diabet zaharat tip 2 prin îmbunătățirea sensibilității la insulină și poate ajută la gestionarea nivelului de zahăr din sânge. Însă acest fapt mai are nevoie de cercetări pentru a fi confirmat și pe subiecți umani.

4. Ajută la scăderea în greutate. Consumul de aloe vera te poate ajuta să îți gestionezi nivelul optim de greutate, prin echilibrarea digestiei.

5. Beneficii pentru sănătatea cavitații bucale. Efectul antispetic, antiinflamator și analgezic din aloe vera ajută la eliminarea bacteriilor și a altor agenți patogeni din cavitatea bucală și au un efect pozitiv pentru sănătatea gurii.

De asemenea, aloe vera susține memoria, ameliorează arsurile și iritațiile și alte leziunii ale pielii, este antialergică, întărește sistemul imunitar etc.

Cum să introduci aloe vera în dietă?

  •  Consumă sucul. Un mod simplu de a consuma aloe este să storci planta și să bei sucul astfel obținut. Taie frunza de aloe în secțiuni mici, îndepărtează stratul verde superior luminos al frunzei și apoi scoate gelul. Asigura-te că stratul subțire de latex gălbui dintre frunză și gel este, de asemenea, îndepărtat. Spăla gelul și adăuga-l în storcător împreună cu apă de nucă de cocos / apă simplă și puțină miere pentru îndulcire și amestecare. Poţi adăuga și alte sucuri preferate, inclusiv mere sau orice alt fel de suc îți place. Potrivit Dr. Gillian McKeith, autoarea cărții „Hrană vie pentru sănătate”, sucul de aloe vera favorizează eliminarea toxinelor din organism. Sucurile bio de aloe vera din magazine pot fi de asemenea, o alternativă dacă te îngrijorează modul de preparare în casă a sucului.
  •  Adaugă frunzele în salată. Dacă elimini țepii și separi frunzele plate de latexul și gelul din interior, apoi le speli și le tai după cum îți place, acestea pot fi adăugate în salatele preferate. Efectul crocant al frunzelor vor face ca salată să fie și mai apetisantă.
Aloe vera

Imagine de endri yana yana de la Pixabay

  •  Gelul poate fi dressing pentru salate. Gelul din aloe vera poate fi ușor combinat cu ulei măsline și oțet, ca să creezi un sos delicios pentru salata ta.
  •  Îngheață gelul sub formă de cuburi. Poți face cuburi de gheață din gelul de aloe vera și, la nevoie pot fi adăugate în smoothie-urile tale sau în sucuri. Câteva cuburi de gheață cu gel sunt suficiente pentru a prelua suficiente minerale și vitamine din aloe vera, cât să te bucuri de toate beneficiile acestei plante.

Atunci când începi să introduci în meniul tău aloe vera, ai grijă să elimini latexul, deoarece este singura parte din plantă care poate da reacții adverse. În afară de acest aspect, nu este recomandat să consumi zilnic aloe vera și ar fi bine să vorbești cu un nutriționist înainte de a o introduce în dietă.

Femeilor însărcinate, celor care alăptează și copiilor le este contraindicată aloe vera!

În plus, nu uita că orice aliment sau ingredient consumat în exces poate dăuna! Chiar dacă este o plantă miraculoasă, este bine să îi cunoaştem componentele şi beneficiile înainte de a o utiliza şi e bine să cerem părerea medicului curant atunci când luăm hotărârea să o consumăm periodic.

Sunt Alina și ador să gătesc variat, rapid și simplu. Cei 4 muschetari ai mei mă provoacă zilnic să le gătesc ceva proaspăt și bun. "SoDelicious" este concluzia lor după fiecare masă. O mămică fericită cu copii mâncăcioși!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *