Câte ouă poți să mănânci fără să ai probleme cu colesterolul

Câte ouă poți să mănânci fără să ai probleme cu colesterolul
    Citește și alte articole legate de

Ouăle au rămas cu o reputație proastă din cauza conținutului lor ridicat de colesterol: 185 de miligrame în gălbenușul unui ou mare. Deși studii recente au arătat că efectele colesterolului din alimentele de origine animală sunt destul de mici asupra colesterolului din sângele oamenilor, multă lume încă numără ouăle pe care le consumă săptămânal.  

Nu există un număr maxim de ouă pe care e bine să le consumi săptămânal ca să nu ai probleme de sănătate. În urmă cu ceva timp, s-a răspândit informația conform căreia colesteroul din ouă crește colesterolul din sânge, ducând, astfel, la riscul de boli de inimă. Însă studii mai recente au arătat că ouăle nu cresc riscul de astfel de boli.

Colesterolul e o substanță grasă care are mai multe funcții esențiale pentru organism. Unul dintre rolurile lui este de a ajuta la producerea de noi celule și de hormoni pentru formarea de acizi biliari care dizolvă grăsimile și contribuie la absorbția vitaminelor.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că impactul colesterolulului din alimente asupra colesterolului din sângele uman este minor. Factorul care influențează cel mai mult creșterea colesterolului din sânge este cantitatea de grăsimi saturate din alimentație.

Câte ouă poți să mănânci fără să ai probleme cu colesterolul - 1

Câte ouă poți să mănânci fără să ai probleme de sănătate?

Se pare că ouăle nu au legătură cu bolile de inimă. Un studiu realizat la Harvard în 1999 pe 120.000 de persoane arată că nu există nicio asociere între consumul de ouă (până la șapte ouă pe săptămână) și bolile de inimă decât, eventual, în cazul persoanelor cu diabet. De asemenea, studiul nu a găsit nicio legătură între consumul de ouă și infarct.

O analiză a opt studii, publicată în 2013 într-o revistă de specialitate din Marea Britanie, cumulând o jumătate de milion de persoane care au fost urmărite între opt și 22 de ani, arată, de asemenea, că nu există o relație de cauzalitate între consumul de ouă și bolile de inimă sau atacul de cord.

Un alt studiu, din 2016, realizat pe 1.000 de bărbați finlandezi, a arătat că nu se poate corela consumul de ouă (în medie unul pe zi) cu riscul crescut de boli coronariene.

Tot în 2016, o analiză a șapte studii despre consumul de ouă a fost publicată în Jurnalul Colegiului American de Cardiologie. Conform acesteia, persoanele care consumă mai multe ouă (în general, șapte pe săptămână), au avut un risc de infarct mai mic cu 12% față de persoanele care mâncau mai puține ouă (mai puțin de două pe săptămână).

oua fierte

Beneficiile consumului de ouă

Unii oameni pot consuma între unul sau trei ouă zilnic fără ca nivelul lor de colesterol să se modifice, dar acest lucru depinde de la o persoană la alta. Sunt necesare studii suplimentare pe această temă. Însă, în loc să te preocupe câte ouă poți să mănânci săptămânal, din cauza colesterolului, mai bine le incluzi în alimentația ta fără a exagera. Asta nu înseamnă să mănânci ouă în fiecare zi, ci să le consumi într-un mod echilibrat. De asemenea, ascultă sfatul medicului, dacă ți-a recomandat o dietă anume!

Ouăle sunt o sursă bună de proteine și conțin o gamă largă de vitamine și minerale, conform Medicalnewstoday.com. Astfel, în ouă găsești vitaminele A, B, B12, D, iod și acid folic. Cel mai bine este să consumi ouă ecologice.

În plus, sunt un aliment accesibil și simplu de gătit. Cel mai sănătos este să mănânci ouăle fierte sau poșate (așa-zisele ouă românești), dar cine își poate refuza ouăle ochiuri, omleta și dulciurile cu ouă?

Până te hotărăști ce rețete cu ouă să mai încerci, poți încerca acești Cartofi copți umpluți cu ouă.

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Un comentariu

  1. Pingback: Cum să faci ouă poșate | SoDelicious

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *