Ce este lucuma și ce beneficii are pentru sănătatea ta

lucuma Imagine de Steve Buissinne via Pixabay
Read more articles about

Lucuma sau aurul peruanilor este originar din Peru și este considerat un aliment de bază de sute de ani. Este un fruct care se poate găsi și pe rafturile magazinelor de la noi din țară, însă de cele mai multe ori numai sub formă de pudră.

Lucuma are o culoare gălbuie, un gust dulce-acrișor și este consumat de către peruani încă din anii 200 d.H. Are o lungime cuprinsă între 4 și 8 cm și are o aromă care a fost adesea asociată cu cea a siropului de arțar. Lucuma crește în copacii mereu verzi din Peru, Chile, Eucuador, Columbia și Bolivia, iar fructul are un gust intens de caramel și portocale și o textură cremoasă.

Fructele lucuma pot fi consumate crude, dar ele sunt foarte perisabile, de aceea, cel mai adesea sunt deshidratate și transformate în pulbere, prin măcinare, tocmai pentru a păstra savoarea și proprietățile nutritive. Pulberea fină poate fi păstrată până la doi ani, fără să își piardă nutrienții și aroma.

Proprietăți nutritive

Acest fruct conține o cantitate foarte mare de potasiu, calciu, magneziu, sodiu și fosfor. Potrivit specialiștilor, o singură lingură de lucuma oferă 2% din cantitatea necesară de fier (zilnică), contribuind la stimularea sistemului imunitar, iar 100 de grame este echivalentul a doar 329 de calorii.

Deoarece lucuma este foarte bogată și în zaharuri, zaharul extras din pulpa fructului se găsește și în magazine. Este vorba despre un îndulcitor natural care nu creează aciditate gastrică, comparativ cu zahărul obișnuit.

Beneficii pentru organism

  • Pudra de lucuma este foarte apreciată pe post de îndulcitor natural. Acest fruct are un indice glicemic scăzut, deci poate fi consumat de către persoanele care suferă de diabet zaharat, dar și de cei care au nevoie să-și stabilizeze nivelul de glucoză din sânge.
  • Fructul de lucuma conține o mulțime de carbohidrați sănătoși, care reprezintă o sursă excelentă de energie pentru întregul organism.
  • Lucuma este considerat un aliment care contribuie semnificativ la întârzierea procesului de îmbătrânire. Este un fruct care și-a câștigat și îndeplinit de-a lungul vremii rolul de aliment-medicament datorită proprietăților antibacteriene, antimicrobiene și antifungice.
  • Este un fruct utilizat și pentru sănătatea sistemului cardiovascular. Cele mai recente studii au demonstrat din nou că lucuma ajută la scăderea tensiunii arteriale.
  • Lucuma este un fruct extrem de bogat în fier, motiv pentru care contribuie la prevenirea anemiei.
  • Pudra de lucuma este adesea utilizată de sportivi și de persoanele care merg regulat în sala de sport pentru că reprezintă o sursă excelentă de potasiu ce facilitează recuperarea rapidă a mușchilor după un efort susținut.
  • Este un fruct bogat în caroten, bun pentru întărirea imunității și păstrarea sănătății pielii, dar are în compoziție și cantități importante de vitamina B3 și vitamina B2 care ajută la păstrarea funcționării normale a sistemului nervos.

Cum se folosește lucuma

  • Fructul Lucuma se găsește foarte rar în România, însă puteți găsi pudră de lucuma, care se obține prin deshidratarea fructului ajuns la maturitate.
  • Aroma sa fructată, deosebită, permite folosirea pudrei de lucuma în orice fel de desert, de la creme pentru prăjituri până la adăugarea în smoothie-uri.
  • Putem înlocui zahărul cu lucuma într-un raport de 1 la 2 (la 1 lingură de zahăr echivalează cu 2 linguri de lucuma).

Apropo, dacă vrei să ai energie nu trebuie să consumi alimente care conțin mult zahăr. Află din articolul de mai jos care este adevărul:

Mituri despre zahăr: cât de periculos este?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *