Ce să mănânci ca să nu te mai „placă” țânțarii

Ce să mănânci ca să nu te mai „placă” țânțarii - 1 Ce să mănânci, să nu le mai „placi” țânțarilor. Imagine: Pixabay

Deși în ultima vreme își fac apariția mai devreme, vara e totuși anotimpul lor preferat. Ai observat că țânțarii par să fie mult mai atrași de unele persoane decât de altele? Acest lucru se întâmplă ca urmare a mirosului personal.

Fiecare dintre noi are un miros caracteristic, un parfum natural al corpului. Există diferite tipuri de compuși aromatici care alcătuiesc mirosul corpului, iar unii dintre aceștia au un efect de camuflare al acidului lactic. Dacă unul dintre acești compuși este mai proeminent în mirosul pe care-l emani, acesta tinde să te facă mai puțin vizibil pentru țânțari. În timp ce alți compuși acționează ca un magnet, ceea ce face ca unele persoane să fie ținta perfectă nu numai pentru țânțari, ci și pentru alte insecte. Aproximativ 10-20% din populație reprezintă un magnet pentru țânțari.

Alimente care atrag și alimente care resping țânțarii

Potrivit experților din domeniul chimiei, consumul anumitor alimente, în special al alimentelor sărate sau cu un conținut ridicat de potasiu, crește și cantitatea de acid lactic pe care o percep țânțarii.

Fructele și legumele sunt cele mai bogate în potasiu. Afinele, merele, pepenele verde, castraveții, varza și ardeiul verde au însă un nivel relativ redus de potasiu, și vor ține destul de departe țânțarii de tine. În schimb, cartofii, prunele, strugurii, spanacul, bananele, fasolea sunt alimente deosebit de bogate în potasiu și, prin urmare, ar fi mai bine să le eviți în sezonul țânțarilor.

La fel se întâmplă și cu salamul, cârnații și șunca. Absolut de evitat, dacă vrei să ții țânțarii la distanță, mai ales în sezonul lor de „aprovizionare”.

Busuiocul, menta, ardeiul iute, lavanda, dar și drojdia de bere și vitamina B1, toate acestea sunt elemente care te pot ajuta în lupta împotriva acestor insecte.

Nu evita nici mâncărurile picante:. Majoritatea au la bază ceapă, chilli, usturoi și condimente precum coriandrul, vestite pentru calitatea de a alunga țânțarii.

Ce să mănânci, ca să alungi țânțarii de pe corpul tău?

1. Usturoi și ceapă

Usturoiul este poate cel mai cunoscut inamic al țânțarilor. Aceștia nu-l suportă și sunt deranjați atât de mirosul respirației, precum și de alicină, un compus cu sulf, care este eliberat prin porii pielii, atunci când consumi usturoi sau ceapă. Alicina interferează cu mirosul natural al corpului, de aceea acționează ca o mască împotriva acestor dăunători sâcâitori. Alicina se evaporă cu cât este expusă mai mult timp la căldură, de aceea, de preferat este să consumi ceapă și usturoi în stare crudă, în salate sau mujdei.

2. Oțet din cidru de mere

Cidrul de mere, la fel ca majoritatea alimentelor amintite deja, modifică parfumul corpului, iar consumul lui te face mai puțin atrăgător pentru acei țânțari obositori. Nu-ți face griji, nu vei mirosi urât pentru prietenii cu două picioare.

Ce să mănânci ca să nu te mai „placă” țânțarii - 2

Consumă oțet din cidru de mere și ține țânțarii la distanță! Imagine: Mike Goad, de la Pixabay

Multe articole susțin că e suficient să iei o lingură nediluată de oțet din cidru de mere, cel puțin o dată pe zi, pentru a ține țânțarii departe. Pentru un gust mai plăcut, poți adăuga puțină miere. De asemenea, poți încorpora oțet din cidru de mere în supe, salate și chiar în băuturi.

3. Ardei iute

Ardeiul iute conține capsaicină, o substanță iritantă pentru țânțari. De altfel, capsaicina este deja folosită ca insecticid natural în multe părți ale lumii. Consumând alimente care conțin capsaicină, vei respinge țânțarii.

4. Roșii

Roșiile sunt unul dintre cele mai bogate alimente în tiamină, cunoscută și sub numele de vitamina B1. Se crede că o dietă bogată în tiamină poate fi foarte eficientă pentru a descuraja țânțarii și alte insecte să se apropie de tine. De asemenea, poți aplica puțin suc de roșii pe zona afectată de mușcătura țânțarului, pentru a atenua mâncărimea.

Grapefruit cu rom la cuptor

5. Grapefruit

Pe lângă faptul că acest fruct este o sursă excelentă de vitamina C și de antioxidanți care susțin sănătatea, grapefruitul alungă țânțarii și este eficient și împotriva căpușelor. Acest lucru se datorează unui compus conținut în grapefruit, numit nootkatone, care este utilizat atât ca insecticid, cât și ca pesticid natural.

7. Fasole și linte

Fasolea și lintea lucrează într-un mod similar cu cel al roșiilor. Sunt alimente bogate în tiamină și, atunci când sunt consumate, acestea eliberează un miros care este respingător pentru țânțari.

Ce alimente să eviți?

Aceste 3 tipuri de alimente obișnuite s-a dovedit că emană un parfum atrăgător pentru țânțari atunci când sunt consumate:

1. Berea

Studiile efectuate în Africa au demonstrat că dacă consumi bere, te poate face mai „atractiv” pentru țânțari. După ce au consumat câteva pahare de bere, voluntarii participanți la studiu au atras mai mulți țânțari decât cei care au băut doar apă.

2. Alimente sărate

Acestea produc cantități mari de acid lactic, și drept urmare atrag țânțarii. Acesta este motivul pentru care ești mai predispus la mușcăturile de țânțari în timpul exercițiilor fizice intense, când corpul elimină excesul de sare prin transpirație.

3. Alimente și sucuri dulci

Există păreri conform cărora consumul de alimente cu conținut ridicat de zahăr face ca pielea noastră să fie mai dulce și mai atrăgătoare pentru țânțari.

Cum calmezi pielea iritată de mușcătura țânțarului?

1. Banane

Freacă zona afectată de mușcătura țânțarului cu partea interioară a cojii de banană. Vei calma astfel mâncărimea.

2. Lapte

Dacă te mănâncă pielea în urma mușcăturilor de țânțari, folosește puțină pastă de lapte pentru a o calma. Amestecă o parte lapte praf (sau lapte dulce) cu două părți de apă și adaugă un praf sau două de sare. Aplică pasta pe locul afectat. Enzimele din laptele praf vor ajuta la neutralizarea veninului din mușcătura de insecte. O soluție eficientă și în caz de arsuri solare.

3. Sare

Pentru eliminarea senzației de mâncărime produsă de înțepătura de țânțar, tamponează zona cu apă sărată, apoi aplică un strat de ulei vegetal.

4. Coajă de portocală și lămâie

Freacă pielea afectată cu o coajă de portocală sau de lămâie proaspătă.

5. Vanilie

Diluează 1 lingură de extract de vanilie într-o cană de apă și șterge cu acest amestec pielea expusă, pentru a descuraja atacul țânțarilor, muștelor și al căpușelor.

 

Cu aceste trucuri la îndemână, vara aceasta le vei veni de hac țânțarilor!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *