Ciocolata și creierul

Bucățele de ciocolată Foto: Jürgen Brandes / Pixabay

Majoritatea iubim ciocolata. Unii preferă ciocolata cu lapte, alții pe cea neagră sau albă, cu diferite adaosuri de nuci, până la ardei iute sau fructe uscate. Și dacă până acum te-ai simțit vinovat să ronțăi ciocolată pe cât de des ai fi vrut, iată câteva motive pentru care merită să te tratezi mai des cu acest aliment fantastic.

Ce conține ciocolata?

Ciocolata are toate ingredientele necesare pentru a deveni un medicament minunat. Toate farmaciile ar trebui să aibă pe rafturile lor ciocolată de calitate, iar doctorii ar trebui să prescrie ciocolată în toate afecțiunile sistemului nervos.

Ciocolata cu grad ridicat de cacao, conține compuși chimici – flavonoli, un tip de flavonoide – al căror efect antioxidant și antiinflamator este intens studiat în ultima vreme. Aceștia se pare că ar fi implicați și în secreția de dopamină și serotonină, neurotransmițători responsabili de starea de bine și fericire.

De ce este benefică pentru creier?

Recunoaște! Când ai fost trist, obosit sau stresat, nu ai simțit nevoia să mănânci câteva bucățele de ciocolată?

Când vine vorba de păstrarea și îmbunătățirea funcțiilor sistemului nervos, specialiștii recomandă pe lângă o dietă cu alimente ușoare, păstrarea unei tensiuni normale, practicarea unui sport și exerciții cerebrale constant (integrame, sudoku, cuvinte încrucișate etc.), consumul de antioxidanți, inclusiv din ciocolată.

Studii făcute pe adulți tineri au arătat că un consum regulat de ciocolată, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, a ajutat la îmbunătățirea memoriei, a timpului de reacție, a inteligenței, la îmbunătățirea performanțelor cognitive, reducerea stresului, eliminarea tusei și întărirea imunității.

Aceste studii sunt încurajatoare pentru cercetătorii preocupați de prevenirea afecțiunilor asociate bătrâneții, cum ar fi demența, boala Alzeihmer, boala Parkinson, atacul cerebral vascular etc. Pentru aceștia se conturează tot mai clar concluzia că am putea preveni (sau măcar amâna) din timp degenerarea sistemului nervos printr-un stil de viață sănătos și prin perpetua antrenare a minții în jocuri cerebrale, la care s-ar adăuga un consum regulat de ciocolată cu procent ridicat de cacao naturală.

Unde mai poți găsi flavonoli?

Ciocolata neagră și boabele de cacao nu sunt singurele alimente ce conțin flavonoli. Multe fructe și legume sunt bogate în flavonoli, inclusiv merele, strugurii roșii, broccoli, roșiile cherry, fasolea, varza kale și ceapa. Poate că nu este o coincidență faptul că o dietă sănătoasă și variată contribuie și ea la menținerea unei atitudini pozitive, cu poftă de viață și bucurie.

Desigur, nu spun să mănânci ciocolată la micul dejun, prânz și cină, pentru că e slabă în nutrienți și conține adesea mult zahăr. Te îndemn să o consumi regulat sau atunci când vrei să vezi ce puteri magice are asupra creierului, după o noapte de nesomn, sau când nu ești în apele tale.

Sunt Alina și ador să gătesc variat, rapid și simplu. Cei 4 muschetari ai mei mă provoacă zilnic să le gătesc ceva proaspăt și bun. "SoDelicious" este concluzia lor după fiecare masă. O mămică fericită cu copii mâncăcioși!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *