Coaja de banană, bună pentru slăbit? Iată explicația

coaja de banană Imagine de Bluebudgie from Pixabay

Bananele sunt printre cele mai consumate fructe în dieta zilnică. Acestea au un gust bun, au un preț accesibil, se găsesc în majoritatea magazinelor și reprezintă alegerea ideală, fie că vorbim despre gustare, fie despre unul dintre felurile de mâncare din timpul zilei.

Acestea conțin 12% din doza zilnică recomandată de potasiu și 20% din doza zilnică recomandată de vitamina C și B6, iar o singură porție poate conține chiar și 3 grame de fibre. Specialiștii susțin însă că dacă vrei să beneficiezi în întregime de proprietățile nutritive ale bananelor, atunci trebuie să consumi și coaja.

"Vei creşte semnificativ conţinutul de fibre, cu cel puţin 10%", explică Susie Burrell, nutriţionist din Australia, într-o postare pe blogul personal sponsorizată de asociația australiană a cultivatorilor de banane. "Vei consuma cu 20% mai multă vitamina B6 şi vitamina C şi vei creşte şi conţinutul de potasiu şi magneziu" adaugă ea.

Nutriționistul mai spune că nu trebuie să te apuci să consumi coaja de banană ca pe guma de mestecat. Deși nu există studii care să dovedească ceea ce spune ea, Susie Burrel susține că dacă gătești coaja de banană, nutrienții sunt mai ușor absorbiți. Tot nutriționistul australian mai susține că și culoarea cojii contează foarte mult: dacă aceasta este verde și o consumi, atunci vei avea parte de un somn de calitate pentru că ea conține triptofan, un aminoacid cu rol antidepresiv și de promovare a somnului. O banană cu coajă galbenă va conține însă o cantitate mai mare de antioxidanți.

Chiar dacă bananele au o mulțime de beneficii pentru organism, nu s-a dovedit însă și eficacitatea cojilor în procesul de slăbire, așa cum susține nutriționistul australian. Deși se știe că fibrele și antioxidanții ajută la scăderea în greutate, nu a demonstrat nimeni până acum sub ce formă poți consuma coaja de banană, în ce cantitate sau la ce trebuie să fii atent când cumperi aceste fructe pentru a obține un rezultat mai bun.

Așa cum am spus mai sus, bananele sunt printre cele mai consumate și mai sănătoase fructe. Află din articolul de mai jos care sunt principalele lor beneficii pentru organism:

Bananele, un aliat excelent pentru sănătate

Dacă vrei însă să consumi coaja de banană, nu te împiedică nimeni să o faci. Ea a fost introdusă de-a lungul timpului în smoothie-uri și în rețete din bucătăria indiană, dar ai mare grijă atunci când decizi să faci acest lucru. Coaja în mod normal protejează banana de pesticide și alte bacterii, deci este recomandat să o speli și să o clătești temeinic.

Trebuie să te gândești bine care este motivul pentru care vrei să consumi coaja de banană? Dacă doar vrei să nu o mai arunci pur și simplu la coș, atunci află că există și alte întrebuințări ale ei:

  • Poți lustrui argintul cu o coajă de banană atunci când bijuteriile își pierd din strălucire. Pune coaja de banană în blender, adaugă jumătate de ceașcă de apă și pune pentru câteva minute argintul în amestecul rezultat.
  • Coaja de banană te poate ajuta atunci când o așchie ți-a intrat în piele. Ține coaja timp de 15 minute pe zona afectată și se pare că mai apoi îți va este mai ușor să tragi așchia cu o pensetă.
  • Cojile de banană sunt numai bune pentru a fertiziliza solul din grădină. Acestea conțin calciu, magneziu, sulf, fosfați, potasiu și sodiu, deci nutrienții necesari pentru creșterea sănătoasă a plantelor tale.
  • Se mai spune despre coaja de banană că ajută la ameliorarea mâncărimii, de exemplu după ce ai fost ciupit de țânțari. Tot ce trebuie să faci este să aplici coaja pe zona afectată și să o lași acolo zece minute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *