Cu ce să înlocuiești untul. Variante de post și de dulce

Cu ce să înlocuiești untul. Variante de post și de dulce
Citește și alte articole legate de

Îți place untul – și nouă! –, dar știi că nu e bine să-l consumi dimineața, la prânz și seara. Dacă te gândești la sănătatea ta și vrei să mai reduci din grăsimile saturate, află cu ce să înlocuiești untul în preparate dulci sau sărate. Avem variante de post și de dulce.

Ne place untul și am putea să-l mâncăm zi de zi pe pâine prăjită. Ți se face poftă numai când te gândești cum se topește pe pâinea caldă. E incredibil cum, uneori, te poți mulțumi cu atât de puțin! Alteori însă, îl pui în deserturi sofisticate sau îl topești din belșug în tigaia în care prăjești carne sau legume. Untul e de neînlocuit, ai spune. Într-un fel, așa e. Are un gust unic. Dar, dacă te gândești mai bine la sănătatea ta, s-ar putea să te surprinzi tu însuți întrebându-te cu ce să înlocuiești untul, în așa fel încât să mănânci mai puține grăsimi saturate. Căci, vrem sau nu să recunoaștem, untul asta este. E bogat în grăsimi saturate și colesterol.

Chiar dacă gustul de unt nu poate fi înlocuit, există alternative mai sănătoase pe care le poți folosi la gătit sau chiar la uns pe pâine. Unele sunt de post, așa că ia-le în calcul dacă ești vegan sau ții post!

Cu ce să înlocuiești untul. Variante de post și de dulce

Cu ce să înlocuiești untul

Ulei de măsline

Uleiul de măsline e, probabil, prima opțiune care îți vine în minte când te gândești cu ce să înlocuiești untul. Și bine faci, pentru că uleiul de măsline are grăsimi sănătoase monosaturate și e un aliment de bază în dieta mediteraneană, una dintre cele mai sănătoase.

Nutriție: Uleiul de măsline e bun pentru inimă, te ajută să te menții la o greutate normală și are, de asemenea, antioxidanți.

Bun pentru: Uleiul de măsline e bun pentru a sota în el carne sau legume sau să-l stropești peste o felie de pâine, în loc de unt.

Piure de dovleac

Dovleacul nu ar trebui consumat doar toamna. Găsești de cumpărat pungi de cuburi de dovleac congelat sau borcane cu piure de dovleac. E o alternativă sănătoasă la unt atunci când faci deserturi. În plus, dă aromă.

Nutriție: Dovleacul are vitamine și minerale, e bogat în antioxidanți care ajută la prevenirea bolilor cronice.

Bun pentru: Folosește-l în deserturi dense, cum ar fi biscuiți de casă, prăjituri și checuri.

Unt de nuci

Dacă nu-ți poți imagina cum să-ți începi ziua fără o felie de pâine prăjită cu unt, începe să folosești unt din nuci. Sunt o mulțime din care poți alege: unt de arahide, de migdale, de nuci braziliene, de caju, de cocos, de alune de pădure.

Nutriție: Untul din nuci, cum este cel de migdale, are grăsimi monosaturate, care ]ți dau rapid senzația de sațietate și îți îmbunătățesc nivelul de colesterol. Nu mânca totuși exagerat de mult!

Bun pentru: E bun de întins pe pâine sau adăugat în aluaturi moi, pentru checuri sau clătite americane.

Piure de mere

Piureul de mere nu ar trebui dat de mâncare numai nou născuților care încă nu știu să mestece. Americanii îl folosesc în tot felul de preparate și, în ultimii ani, se găsește și în magazinele de la noi. E un bun înlocuitor pentru unt în deserturile coapte.

Nutriție: Piureul de mere e plin de vitamine și minerale, dar e sărac în grăsimi și calorii. Ce vrei mai mult?

Bun pentru: Dacă un desert care se gătește la cuptor are nevoie de unt, încearcă să-l înlocuiești cu piure de mere, în cantitate înjumătățită decât cea de unt din rețeta inițială.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc e gros și cremos, dar tot are mult mai puține calorii și grăsime decât untul.

Nutriție: Iaurtul grecesc e o sursă bună de proteine, te face să te simți sătul și se poate găsi și în varianta degresată.

Bun pentru: Se potrivește în loc de unt în deserturi coapte, cum ar fi banana bread.

Ulei de cocos

Uleiul de cocos e bun și de aplicat pe piele, dar e și un bun înlocuitor pentru untul obișnuit.

Nutriție: Are grăsimi sănătoase care grăbesc arderea de grăsimi din organism. Îți dă energie și te ajută să te concentrezi mai bine.

Bun pentru: Tot deserturi, tot coapte. Le dă o aromă subtilă de cocos.

Avocado

E vreun lucru la care să nu fie bun avocado? E bun și în preparate sărate, și în preparate dulci, cum ar fi brioșele.

Nutriție: Dacă e cazul să mai spunem, avocado conține grăsimi sănătoase și antioxidanți. Mai are și fibre, care sunt bune pentru digestie.

Bun pentru: Avocado poate fi mâncat pe pâine, în loc de unt, dar și în preparate sărate sau dulci.

Banane

Bananele pot să înlocuiască untul în aproape orice preparat dulce.

Nutriție: Sunt fructe cu un conținut ridicat de potasiu, dar sunt bogate și în fibre.

Bune pentru: La făcut prăjituri, clătite americane sau vafe. Dar merg în aproape orice desert.

 

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *