Curmalele - de ce sunt recomandate femeilor însărcinate?

Curmale deshidratate Foto: Naim Benjelloun / Pexels
Read more articles about

Curmalele fac parte din categoria alimentelor pe care orice femeie însărcinată ar trebui să le introducă în dieta sa.

Fructele și legumele proaspete trebuie să facă parte din alimentația noastră tot timpul, dar când ești însărcinată ai nevoie de un aport mai mare de alimente bogate în nutrienți. Când ești însărcinată, poți să ai zile foarte grele, în care te simți lipsită de energie, când nu mai poți nici să gândești limpede, sau zile bune când ai poftă de mâncare și un tonus bun. Corpul se pregătește pentru noua viață și energia ta se împarte la doi.

Curmalele, aceste fructe mici, uscate, de culoare maro, foarte aromate și dulci sunt originare din Orientul Mijlociu, mai exact din spațiul aflat între Egipt și Mesopotamia. Pentru femeile însărcinate cât și pentru bebeluș, curmalele reprezintă o alegere potrivită pentru că, pe lângă toate beneficiile pe care le conțin, acestea sunt un dulce sănătos. Fructoza naturală din compoziţia lor combate oboseala inerentă sarcinii.

Valoarea nutrițională a curmalelor

100g de curmale conțin următoarele valori nutriționale:

  • Calorii - 277 - 14% din DZR*
  • Carbohidrați - 75 de grame  25% din DZR
  • Fibre - 6,7 grame, 27% din DZR
  • Zaharuri - 66,5 grame
  • Proteine - 1,8 grame - 4% din DZR

* doză zilnică recomandată

Curmalele sunt unele dintre fructele cele mai bogate în vitamine și antioxidanți de care trebuie sa profităm pentru a ne bucura de o sănătate de fier.

Alți nutrienți esențiali din aceste fructe sunt reprezentați de vitamina A, vitamina K, thiamină (B1), riboflavină (B2), niacină (B3), colină (B4), vitamina B6, folați, acid pantotenic, betaină.

Tot în 100 de grame de curmale se regăsesc și următoarele minerale: calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, cupru, mangan.

Beneficii importante ale curmalelor în timpul sarcinii:

1. Oferă energie. În timpul sarcinii ai nevoie de multă energie. Un pumn de curmale îți va furniza zilnic toate zaharurile de care ai nevoie, plus alți nutrienți ca să te simți plină de vitalitate și sănătoasă. Nu te îngrijora că sunt prea dulci, consumă-le treptat și vei simți din plin efectul lor benefic.

2. Previn constipația. Curmalele sunt surse bogate de fibre, acestea mențin sistemul digestiv sănătos și ajută la ameliorarea constipației legate de sarcină. Ele umplu stomacul, reduc nivelul de colesterol și ajută la menținerea unei greutăți sănătoase.

3. Sursă de proteine. Curmalele produc proteine necesare dezvoltării unor aminoacizi importanți dezvoltării organismului în timpul sarcinii.

4. Previne malformații ale fătului. Curmalele sunt o bună sursă de folați. O dietă bogată în folați reduce riscul apariției defectelor congenitale legate de creier și măduva spinării. OMS recomandă suplimente de folați [PDF] și aport crescut de alimente bogate în folați înainte și în timpul sarcinii, pentru a preveni defectele congenitale.

5. Vitamina K. Aceste fructe au un conținut ridicat de vitamina K, necesară bebelușului pentru coagularea sângelui și dezvoltarea oaselor. Dacă mama consumă curmale în timpul și după sarcină, copilul poate obține o anumită cantitate din această vitamină prin laptele matern.

6. Conțin fier. Curmalele conțin fier și pot ajuta la prevenirea anemiei în timpul sarcinii. Fierul menține hemoglobina în organism și întărește imunitatea mamei și a copilului.

7. Reglează tensiunea și previn crampele musculare. Curmalele conțin potasiu care echilibrează nivelul apei-sare în organism, astfel încât tensiunea arterială și crampele musculare pot fi prevenite dacă se consumă curmale în timpul sarcinii.

8. Oase și dinți sănătoși. Atât pentru mamă, cât și pentru viitorul bebeluș, magneziul din curmale ajută la dezvoltarea și menținerea unei bune sănătăți a oaselor și dinților. De asemenea, ajută la echilibrarea glicemiei și tensiunii arteriale.

Când să mănânci curmalele în timpul sarcinii?

Curmalele pot fi consumate în orice perioadă a sarcinii. În primul trimestru previn constipația, în cel de-al doilea, ai grijă un pic la diabetul gestaţional, consumă curmalele cu moderație, iar în trimestrul 3, studiile arată că tot curmalele te vor ajuta să ai un travaliu mai scurt și mai ușor decât ai avea în absența lor. Elementele nutriționale din curmale vor contribui la o nașterea naturală fără probleme.

Ce se poate întâmplă dacă consumi curmale în exces ?

  • Crește glicemia
  • Poți dezvolta diabet gestaţional
  • Crește greutatea corporală
  • Dinții pot avea probleme dacă nu te speli sufiecient de des

În ce moduri poți consuma curmalele în timpul sarcinii?

Curmalele pot fi folosite în alimentația noastră în multe feluri:

  • Smothie-uri, sirop
  • Deserturi raw sau îndulcitor în deserturi
  • Salate sau, pur și simplu, simple - ca o gustare între mese

Ai încercat rețeta noastră pe baza de curmale?

Brioșe cu caju, migdale și curmale

Sunt Alina și ador să gătesc variat, rapid și simplu. Cei 4 muschetari ai mei mă provoacă zilnic să le gătesc ceva proaspăt și bun. "SoDelicious" este concluzia lor după fiecare masă. O mămică fericită cu copii mâncăcioși!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *