De ce să consumi un morcov pe zi? Ce beneficii îți oferă?

De ce să consumi un morcov pe zi? Ce beneficii îți oferă? De ce să consumi un morcov pe zi? Ce beneficii îți oferă? Imagine de la ShireShi, Pixabay
Read more articles about

Morcovul este una dintre cele mai utilizate legume pentru gătit, deoarece poate fi adăugat în multe feluri de mâncare, dar poate fi consumat și ca atare.

Morcovii sunt o legumă prezentă în multe diete recomandate de nutriționiștii din întreaga lume. 100 de grame de morcov brut furnizează organismului doar 41 de calorii, aproape un gram de proteine, și mai puțin de 10 grame de carbohidrați. Doar jumătate dintre acești carbohidrați sunt zaharuri și aproape 3 grame sunt fibre. Fibrele și proteinele, plus 88% apă, încetinesc absorbția zaharurilor (echivalente cu mai puțin de o linguriță de zahăr). Dacă îi consumăm fierți, organismul mai absoarbe câteva grame de amidon în plus, și pierde beneficiile fibrelor, care sunt esențiale. Un alt avantaj este că, atunci când sunt gătiți, morcovii au o funcție antidiareică, în timp ce cruzi demonstrează contrariul, ca urmare a faptului că se schimbă compoziția fibrelor.

Ce nutrienți se găsesc în morcovi?

O porție de morcovi (un morcov mediu sau 1/2 cană de morcovi tocați) oferă:

  • 210% din doza zilnică recomandată (DZR) de vitamina A
  • 10% din DZR de vitamina K
  • 6% din DZR de vitamina C
  • 2% din DZR de calciu

Conținutul ridicat de vitamina A (pentru care sunt renumiți morcovii) provine din betacaroten. Uleiul din semințe de morcov conține, de asemenea, potasiu, vitamina B6, cupru, acid folic, tiamină și magneziu.

Iată ce beneficii ne oferă consumul unui morcov pe zi

Fibrele morcovului în formă brută au proprietăți puternic antibacteriene și de dezinfectare ale tractului intestinal. Morcovii conțin carotenoizi, antocianine și 3 acizi hidroxicinamici care reduc colesterolul, glicemia și tensiunea arterială ridicată. S-a constatat că persoanele care au consumat 50-75 grame de morcovi în forma brută pe zi aveau un risc mai mic de dezvoltare a bolilor cardiovasculare. Un alt studiu a descoperit că 180 de grame de morcovi cruzi consumați pe zi reduc eficient colesterolul rău și trigliceridele mari.

Morcovii cruzi conțin substanțe derivate din acizi grași care se numesc poliacetilene. Aceste substanțe au proprietăți antibacteriene și antiinflamatorii importante, dar și proprietăți antifungice și imunostimulatoare. În plus, morcovii cruzi sunt utili pentru prevenirea migrenelor și combaterea foamei pe fond nervos.

Consumul unui morcov pe zi ne protejează pielea datorită vitaminei A și antioxidanților conținuți în morcov, care împreună limitează riscurile expunerii la soare. În plus, vitamina A previne ridurile premature, acneea, pielea uscată, pigmentarea și aspectul inestetic al pielii.

Morcovii au un impact puternic asupra infecțiilor, de fapt, ei sunt recomandați în medicina naturistă pentru a trata rănile și alte infecții mici. Iată deci un alt motiv bun pentru a include morcovii în dieta zilnică.

Morcovii și bolile de inimă

Consumul mai multor fructe și legume de culoare portocalie este asociat cu riscuri mai mici de boli cardiace congenitale (BCC). În special, morcovii sunt asociați cu riscuri de BCC cu 32% mai mici.

Morcovii și cancerul

Antioxidanții găsiți în morcovi, inclusiv betacarotenul, par a juca un rol în prevenirea cancerului. Cercetările au arătat că fumătorii care mănâncă morcovi mai mult de o dată pe săptămână au riscuri mai mici de a face cancer pulmonar, în timp ce o dietă bogată în betacaroten poate proteja împotriva cancerului de prostată. Consumul de betacaroten este, de asemenea, asociat cu riscuri mai mici de cancer de colon, în timp ce sucul de morcovi poate distruge celulele leucemice și poate inhiba dezvoltarea acestora.

De ce să consumi un morcov pe zi? Ce beneficii îți oferă?

Sucul de morcovi îți oferă multe beneficii pentru sănătate. Imagine: Couleur, Pixabay

Morcovii și vederea

O deficiență de vitamina A poate duce la deteriorarea fotoreceptorilor ochiului, și astfel, la probleme de vedere. Consumul de alimente bogate în betacaroten poate îmbunătăți vederea.

Morcovii și sănătatea creierului

Extractul de morcov s-a dovedit a fi benefic pentru disfuncția cognitivă și pentru memorie. De asemenea, poate ajuta la scăderea nivelului de colesterol.

Morcovii și sănătatea ficatului

Extractul de morcovi poate ajuta la protejarea ficatului de efectele toxice ale substanțelor chimice din mediu.

Alte beneficii ale morcovilor:

Această legumă este foarte utilă și pentru frumusețea și sănătatea pielii noastre.

  • Din morcovi poți obține o mască de față ieftină și foarte ușor de pregătit. Trebuie doar să amesteci morcov ras cu puțină miere și rezultatul va fi excepțional;
  • De asemenea, morcovii sunt foarte buni pentru curățarea dinților și a gurii, prin îndepărtarea plăcii și a particulelor alimentare, la fel cum face o periuță de dinți normală;
  • Morcovii stimulează gingiile și declanșează producerea de salivă în cantități mari care, fiind alcalină, echilibrează bacteriile care formează acid și curăță cavitatea bucală. Mineralele din morcovi previn deteriorarea dinților;
  • Sunt foarte benefici pentru plămâni, întăresc pancreasul și îmbunătățesc funcțiile ficatului;
  • Morcovii sunt cea mai bună legumă pentru reglarea digestiei și sunt foarte utili pentru tratarea indigestiei produsă din cauza acidului excesiv din stomac. De asemenea, sunt de mare ajutor împotriva diareei și dizenteriei cronice.

Te-am convins de ce să consumi un morcov pe zi? Începe chiar de acum!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *