Drojdia inactivă. Beneficii pentru sănătate și mod de folosire

Drojdia inactivă sub formă de fulgi. Foto: Sonia Dinu

Deși nu este un produs foarte des utilizat în bucătărie, drojdia inactivă a început să câștige popularitate și la noi în țară, mai ales printre mămici care o folosesc în prepararea mâncărurilor pentru bebeluși.

Dacă acest produs poate fi introdus în alimentația unui bebeluș încă de la începutul diversificării, adică vârsta de șase luni, atunci de ce sa nu îl consumăm și noi, adulții? Hai să vedem împreună ce este drojdia inactivă și cu ce beneficii pentru sănătate se laudă.

Ce este drojdia inactivă?

Drojdia inactivă este un aliment foarte sănătos, versatil, deci poate fi introdus cu ușurință în alimentație, care se găsește în magazine sub formă de fulgi sau pudră.

Drojdia inactivă sau drojdia nutritivă, așa cum mai este cunoscută, se obține din ciuperca Saccharomyces cerevisiae, cultivată pe melasa rezultată din fabricarea zahărului din sfeclă sau din trestie de zahăr. Atunci când ajunge la maturitate, ea este recoltata, spălată și uscată la temperaturi înalte.

După toate aceste procese de prelucrare, devine inactivă, deci nu se poate folosi pentru prepararea produselor de patiserie sau panificație.

What is Nutritional Yeast? Clearing Up Some Misconceptions

Proprietățile drojdiei inactive

  • Conține întreg complexul de vitamine B, mai puțin vitamina B12;
  • Conține seleniu și zinc;
  • Conține peste 55% proteine de o foarte bună calitate;
  • Nu conține gluten, ceea ce o face un aliment important pentru persoanele care au alergii sau intoleranțe la gluten;
  • Are un gust asemănător cu cel de brânză, ceea ce o face sa fie ușor acceptată de majoritatea persoanelor care o folosesc;
  • Poate fi introdusă în alimentația bebelușilor chiar de la începutul diversificării.

Există două tipuri de drojdie inactivă

  1. Drojdia inactivă naturală, care nu conține vitamine și minerale adăugate.
  2. Drojdia inactivă fortificată, care conține vitamine sintetice, adăugate în timpul procesului de fabricație. Aceste vitamine sunt trecute pe eticheta produsului.

Beneficiile drojdiei inactive

Drojdia inactivă are o mulțime de beneficii majore pentru organism. Poate fi consumată, așa cum am mai spus, atât de persoanele cu intoleranță la gluten sau lactoză, dar și de către persoanele care sunt hipertensive, aportul de sodiu fiind nesemnificativ.

  • Drojdia inactivă reprezintă o sursă completă de proteine. Conține toți aminoacizii necesari pe care organismul nu ii poate produce
  • Este o sursă bună de vitamine
  • Este un produs recomandat femeilor însărcinate, datorită cantității mari de acid folic pe care o conține. Chiar dacă vitamina B12 nu este prezentă în mod natural în drojdia inactivă, producătorii o adaugă în procesul de fabricație. Drojdia inactivă cu vitamine adăugate este mult mai populară pe rafturile magazinelor decât cea naturală
  • Are un conținut ridicat de fibre. Ajută la reglarea tranzitului intestinal, dar oferă și o senzație de sațietate care se instalează rapid și durează, o caracteristică ideală pentru cei care doresc să scape de kilogramele în plus

Mod de folosire pentru drojdia inactivă

Drojdia inactivă ajută la intensificarea aromei în preparate.

  • Se poate folosi peste pop-corn sau paste atunci când nu avem parmezan
  • Se poate adăuga în supe, pentru îngroșare
  • Se poate folosi în loc de condiment în mâncare
  • Se poate utiliza în salate, orez, în piureul de cartofi sau în omletă, ca înlocuitor pentru brânză

Nu ne crezi pe cuvânt? Cumpără cu prima ocazie un pachet de drojdie inactivă și adaug-o în piureul pentru cină sau în smoothie-ul pentru micul-dejun. Te vei convinge singur cât de gustoasă este!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *