Mituri despre alimentație pe care trebuie să le ignori

mâncarea Imagine de Deborah Breen Whiting via Pixabay

În prezent există o cantiate mare de informație care te bombardează din toate părțile. Fie că vorbim despre cărți, despre internet sau despre tv, de cele mai multe ori chiar și persoane care nu au neapărat o pregătire de specialitate își pot da cu părerea. Dacă nu procesezi tot acest amalgam de informații, vei ajunge să nu mai știi ce să faci și pe cine să crezi.

Așa se întâmplă și în cazul alimentației sănătoase. Pentru că suntem din ce în ce mai preocupați de acest subiect, au apărut peste noapte o mulțime de site-uri, articole și materiale video care se presupune că te învață cum să te alimentezi sănătos și ce fel de produse trebuie să consumi.

Nu mai renunța atât de ușor la alimentele tale preferate. Documentează-te temeinic înainte de orice fel de alegere.

7 mituri alimentare care te-au convins să renunți la mâncărurile tale preferate

De aceea am considerat necesar un articol cu câteva mituri despre alimentație care au fost demontate de-a lungul timpului.

Iată care sunt cele mai des întâlnite mituri despre alimentație:

  • Mit: Mulți spun că nu este deloc bine să mai mănânci după ora 19.
    Adevăr: Cele mai recente studii spun însă că nu este bine să mai consumi alimente cu aproximativ trei sau patru ore înainte de somn. Ora optimă a ultimei mese depinde așadar de când te duci la culcare.
  • Mit: Fructele sunt cel mai bun desert.
    Adevăr: Nimic mai greșit. Cel mai bine este să ai gustări din fructe între mesele principale ale zilei, niciodată imediat după masă.
  • Mit: Atunci când ai lipsă de fier trebuie să consumi mult spanac.
    Adevăr: Doar 2% din fierul conținut de spanac este absorbit de organism. Există alte alimente care te pot ajuta mai mult atunci când ai deficit de fier și este vorba despre gălbenușul de la ou, carnea roșie, fasolea sau lintea. De obicei atunci când trebuie să echilibrezi fierul trebuie să ai în vedere și absorbția de vitamina D.
  • Mit: Carbohidrații îngrașă.
    Adevăr: În ziua de azi este foarte ușor să consumi carbohidrați la tot pasul: patiserie, dulciuri. Mulți apelează la o dietă ketogenică, o dietă cu un conținut redus de carbohidrați, dar nu trebuie să generalizăm. Aceste alegeri se fac și în funcție de activitatea fizică a fiecăruia. Dacă depui o muncă fizică intensă sau te antrenezi la sală, atunci cu siguranță ai nevoie de carbohidrați ca să-ți susții efortul.
  • Mit: Alimentele proaspete sunt mai bune decât cele congelate.
    Adevăr: Alimentele proaspete nu sunt neapărat mai sănătoase. De ce? Din cauza faptului că acestea își pot pierde din nutrienți pentru că nu sunt transportate în condiții optime, pentru că stau prea mult pe rafturi sau pentru că sunt expuse la căldură, apă, aer, umezeală uneori prea mult timp. Este recomandat ca fructele și legumele să fie consumate în sezon pentru a beneficia de toate proprietățile lor, în restul timpului, cele congelate pot fi adesea o alegere mai sănătoasă.
  • Mit: Vinul roșu este bun pentru sănătate.
    Adevăr: Medicii spun adesea că un pahar de vin poate avea o mulțime de beneficii, dar unii oameni uită de cele mai multe ori că e vorba doar de UN pahar…
  • Mit: Zahărul brun este mai bun decât cel alb.
    Adevăr: Zahărul brun este de fapt zahăr alb cu melasa reintrodusă în el. Ambele conțin aceeași cantitate de calorii și dacă sunt consumate în exces îți pot face rău.
  • Mit: Pâinea neagră este mai bună decât cea albă.
    Adevăr: Culoarea pâinii nu este neapărat un indicator al calității acesteia. Poate conține mai mulți coloranți decât cereale. Verifică mereu eticheta și ai grijă ca primul ingredient să fie grâul, ovăzul, orzul sau secara.
  • Mit: Ouăle roșcate sunt mai bune decât cele albe.
    Adevăr: Culoarea unui ou este dată de fapt de specia din care face parte pasărea care îl depune. Alimentația, vârsta, nivelul de stres sunt factori care pot influența culoarea cojii unui ou.

Nu există alimente bune sau rele sau alimente care slăbesc sau îngrașă și în niciun caz nu trebuie să generalizăm. Totul ține de obiceiurile alimentare pe care le ai, de activitatea fizică pe care o depui zilnic și de prioritățile pe care le-ai stabilit în ceea ce privește stilul tău de viață.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *