Fenomenul mukbang este ceea ce în cultura coreeană înseamnă o împletire cu succes între transmisiunile live prin intermediul serviciilor de streaming și pasiunea pentru arta culinară. Acest fenomen a luat naștere în Coreea de Sud, dar a căpătat rapid o amploare de neimaginat în mediul online, încât acum oameni din întreaga lume îl practică.
Mukbang înseamnă în coreeană că mănânci live ceva.
În ce constă mukbang
Anumiți oameni care au canale de YouTube reușesc să obțină milioane de vizualizări pentru că se filmează în timp ce înghit cantități foarte mari de mâncare. Materialul video este apoi postat pentru urmăritorii lor, iar într-un final posesorul canalului de YouTube poate avea câștiguri financiare uriașe dacă utilizatorii rețelei au apreciat și distribuit filmulețul, deci acesta s-a viralizat pe platformele online.
Chiar dacă este un fenomen care a luat amploare în Coreea de Sud, mâncarea consumată nu este doar cea tradițională. Așa cum am spus și mai sus, persoane din întreaga lume practică această activitate, deci gama de alimente este extrem de variată. Sunt anumiți „creatori de conținut” care au o plăcere deosebită să facă acest lucru pentru că ei consideră că în acest fel, prin intermediul Internetului, au companie la masă. Stabilirea unei interacțiuni cu utilizatorii a transformat acest mukbang într-un „mâncat social”.
Un alt exemplu despre puterea internetului și despre cât de populare pot deveni anumite preparate în întreaga lume este rețeta cafelei Dalgona. Află mai multe din articolul de mai jos:
Cafea Dalgona, trendul primăverii. Ce este și cum se prepară
Specialiștii spun că singura explicație pentru care oamenii au ajuns să practice această activitate este că sud-coreenii țin mult la ideea de a mânca împreună cu cineva, dar au analizat și comportamentul celor care privesc astfel de materiale video. Urmăritorii au satisfacția că privitul cuiva care mănâncă îi ajută să simtă plăcere, fără de fapt să consume mâncarea, deci fără niciun fel de repercusiuni asupra siluetei.
Cei care practică această activitate su spus de-a lungul timpului că o fac din două motive: devin populari în cel mai scurt timp posibil și iubesc mâncarea, iar dacă mai reușesc să facă și bani din acest lucru, cu atât mai bine. Au nevoie doar de un canal de YouTube, o masă cu de toate și un discurs care să atragă cât mai mulți urmăritori. Dacă se mai aud și zgomote pe care corpul uman le face în timp ce se delectează cu mâncare, atunci succesul este garantat.
Cei mai populari bloggeri de mukbang mizează pe rapiditate, asemenea lui Zach Choi, Banzz, SIO ASMR, Ddeong-gae, MBRO, toți cu milioane de următori.
Boki este însă una dintre cele mai populare „vedete” de mukbang din Coreea de Sud. Eleganța ei aparte a ajutat-o să se facă imediat remarcată în această lume.
Tânăra are și ea peste 4,5 milioane de abonați pe canalul de YouTube, care o admiră că este atât de slabă în ciuda cantităților de mâncare pe care le înghite, deși unii sunt contrariați și o acuză de bulimie. Boki, pe numele real Moon Bokhee, spune că o supără faptul că sinceritatea ei este pusă la îndoială și că nu le-a oferit niciodată niciun motiv urmăritorilor ei să creadă acest lucru, ba din contră, mereu a încercat să obțină un material video din ce în ce mai bun.
Efectele negative ale mukbang le-au atras atenția specialiștilor în alimentație. Ei spun că acest fenomen nu face decât să ducă la supraalimentare din cauza cantităților uriașe de mâncare care sunt promovate.
Acest lucru, dar și faptul că majoritatea celor care se promovează pe YouTube cu astfel de activități consumă mai mult produse sărace din punct de vedere nutrițional, poate duce la creșterea în greutate și la favorizarea apariției unor probleme de sănătate precum diabetul sau bolile de inimă.
Concluzia lor este că vizionarea unor astfel de materiale video poate să ducă la promovarea unei alimentații dezordonate, care vine la pachet un set de riscuri de care mulți nu sunt tocmai conștienți.