Nuci prăjite sau crude? 4 sfaturi de la specialiști

nuci prăjite Imagine piviso de la Pixabay
Read more articles about

Unele alimente au tendința de a-și pierde din nutrimenți atunci când sunt pregătite termic. Este valabil și pentru nuci prăjite? Să vedem ce spun specialiștii. 

Știm deja că nucile sunt un aliat bun pentru sănătatea noastră. Au efecte anti-inflamatoare în tractul digestiv, ajută la scăderea tensiunii arteriale etc. Beneficiile par să fie nenumărate. Dar oare se mențin aceste beneficii pentru sănătate atunci când avem de-a face cu nuci prăjite (inclusiv fistic, migdale, alune, caju)? Un răspuns simplu și general ar fi: depinde despre care nuci prăjite vorbim. Așa că, atunci când te afli la supermarket și încerci să te decizi dacă vrei nuci prăjite sau crude, cu sare sau fără, poate informațiile de mai jos îți vor fi de folos.

Merită menționat că și dacă preferi nucile prăjite în defavoarea celor crude, alegerea mai sănătoasă pentru tine e să le prăjești chiar tu, pentru că acelea de la supermarket sunt mai mult ca sigur procesate nesănătos, și sunt pline de grăsimi transsaturate.

Citește mai mult despre ce alimente beneficiază de pe urma gătirii și ce alimente își pierd din elementele nutritive.

Ce nuci prăjite sunt bune pentru sănătatea ta?

Oamenii de știință au realizat mai multe studii în care compară valorile nutritive ale nucilor crude față de nuci prăjite. Și rezultatele sunt după cum urmează.

Un studiu publicat în 2008 în "Journal of Agricultural and Food Chemistry" a analizat diferențele între fistic, migdale și alune, crude versus prăjite. Rezultatele au demonstrat că există mai multă oxidație lipidică în nuci prăjite față de cele crude. Și din moment ce ne plasăm ferm în tabăra antioxidație și suntem pro antioxidanți, veștile astea nu ne pică bine deloc. În același timp, nucile prăjite au mai multe grăsimi trans, care cu siguranță ne înrăutățesc starea de sănătate.

Dar există anumite tipuri de nuci care sunt mult mai bune prăjite decât crude. De exemplu, nucile caju. Prepararea termică le îmbunătățește acitivitatea antioxidanților pe care le conțin, potrivit unui alt studiu, publicat în 2011. Ideal este să le prăjești la 130 de grade Celsius, pentru maximum 33 de minute.

La fel și cu alunele! Dacă sunt tratate termic, sunt chiar mai bune decât cele crude. Unii dintre antioxidanții găsite în arahide sunt stimulați de căldură și ajung să fie mai activi, indiferent dacă arahidele sunt fierte sau prăjite. Merită ținut minte că alunele sunt mai sănătoase fierte decât prăjite, după cum ne spune o altă cercetare.

Arahidele sunt însă o altă poveste. Cel mai bine este să le consumi crude, dacă ai de ales. Un studiu a relevat că, atunci când migdalele sunt procesate comercial, structura lor celulară este schimbată în moduri care nu ne convin prea tare.

Acum că știi cam care e treaba atunci când vine vorba de nuci prăjite, iată câteva dintre rețetele noastre preferate cu nuci!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *