Gălbenușul frecat cu zahăr este bun pentru sănătate

ouă Ouăle sunt bune pentru tine. Imagine de la ModernistaMagazine de la Pixabay

Adesea învinuit pe nedrept, oul este un aliment care nu trebuie nicidecum dat deoparte. Refuzat de puține persoane, oul pregătit în diverse forme, este o opțiune de hrană sățioasă și sănătoasă în orice moment al zilei.

Pentru mulți dintre noi, oul este un aliment care ne leagă de copilărie. Ce-ar fi fost masa noastră fără o omletă delicioasă prăjită în untură proaspătă sau ulei, cu puțin kaiser și castraveți murați alături? Sau fără delicioasele clătite care nu cred să lipsească de pe masa vreunui român? Unde mai pui crema de zahăr ars, șodoul pentru tratarea durerilor în gât, friganelele, laptele de pasăre sau budinca de macaroane? Cât despre cozonaci, ciorbă de burtă și câte și mai câte ni se derulează în minte, ce s-ar fi ales de toate acestea fără minunatul ou?

Gălbenușul frecat cu zahăr este bun pentru sănătate - 1

Cine ar refuza o porție de clătite rumene și pufoase? Imagine de la RitaE de la Pixabay

Gălbenușul frecat cu zahăr este bun pentru sănătate

Remediile bunicii sunt aproape întotdeauna eficiente, iar oul consumat în diferite rețete, nu face excepție. Preparat pentru micul dejun sau ca gustare, oul a fost și este, de asemenea, un „medicament” dulce, bun de administrat copiilor atunci când sunt răciți sau slăbiți. Pe scurt, un fel de tonic sau, cum spunem astăzi, un supliment alimentar. Dar, șodoul nu este doar pentru copii. Este o mâncare potrivită și hrănitoare pentru toată lumea. Un șodou fierbinte ne restabilește energia după o zi obositoare de muncă sau după o zi în care am fost lipsiți de vlagă. Un gălbenuș de ou crud frecat cu zahăr, dres cu lapte și vanilie și decorat cu niște biscuiți, ar putea fi, de asemenea, un desert neașteptat și plăcut de oferit invitaților. Completat cu puțină cafea sau cu un praf de cacao.

Caloriile din ou

Dacă ești deja de acord că oul frecat cu zahăr este un aliment prețios, hrănitor și digerabil, vom continua să-ți întărim convingerile susținându-i calitățile. Oul nu conține multe calorii și nu crește nivelul colesterolului, chiar dacă multe persoane îl consideră încă vinovat pentru acest lucru.

Dacă ne referim la oul de găină, cel mai folosit și consumat, descoperim că acesta cântărește, în medie, 55 de grame și are aproximativ 80 de calorii. Este un aliment bogat în nutrienți, dar nu în grăsimi „rele”. Un ou mare conține 12% din cantitatea de proteine necesară zilnic. Pe lângă proteine, oul mai conține lipide, fier, fosfor, sodiu, magneziu, potasiu, vitaminele A, D și E (prezente în gălbenuș) și vitamine din grupa B. În plus, oul mai este și o sursă bună de zinc, esențial pentru buna funcționare a sistemului imunitar.

Putem spune că este un aliment aproape complet, având în vedere că în ou există totul, cu excepția carbohidraților și a vitaminei C. Tocmai din acest motiv este recomandat să fie consumat împreună cu pâine și legume. Albușul conține, în principal, apă (85%) și proteine ​​(ovalbumină), iar gălbenușul conține prețiosul carotenoid, un antioxidant capabil să reducă riscul de orbire la persoanele în vârstă.

Bine de știut!

Înainte de a le consuma, este esențial să verificăm dacă ouăle sunt foarte proaspete, eventual din surse organice. Doar astfel le putem mânca fără teamă și îndoieli.

Pentru a evita riscul de salmoneloză, ouăle trebuie păstrate în frigider la o temperatură sub 5 ° C (și cumpărate din surse care respectă astfel de condiții).

Ouăle se mențin proaspete mai mult timp dacă sunt păstrate cu vârful în jos. În acest fel, bula de aer din interiorul oului (aflată între membrana internă și cea externă) va fi orientată către vârf. În timpul depozitării, oul își pierde umiditatea, iar celula de aer devine mai mare. Păstrarea celulei de aer deasupra poate împiedica spargerea oului și riscul ca acesta să se strice.

„Ascunde” oul într-un preparat

Gălbenușul de ou este, de obicei, mai hrănitor atunci când este consumat crud. Evident, aproape nimănui nu-i place ideea de a mânca un gălbenuș crud, motiv pentru care îl poți „ascunde” într-un preparat. Iată o sugestie:

Smoothie de fructe

Ingrediente:

  • 1 ou
  • 100 ml lapte de nucă de cocos
  • 1 lingură de miere
  • 1 banană
  • 6 căpșuni

Mod de preparare:

Spală și curăță fructele. Amestecă toate ingredientele în blender și bea imediat smoothie-ul obținut.

Poți adăuga un ou și în alte rețete de smoothie sau milkshake.

Milkshake cu banane și avocado

Așadar, bate oul și consumă-l, că numai bine îți face! Cât despre anumite intoleranțe, lăsăm medicul să rezolve cazurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *