Paste sănătoase: un obiectiv accesibil. Iată cum

paste sănătoase Imagine Pexels de la Pixabay
Read more articles about

Dacă ai evitat pastele până acum pentru că au mulți carbohidrați (deși, să fim serioși, sunt mereu delicioase), trebuie doar să înveți cum să gătești paste sănătoase, cu mai puține calorii.

Dacă vrei să faci paste sănătoase, nu te speria. Asta nu înseamnă că vor fi lipsite de gust, ba dimpotrivă. Dacă faci alegerile potrivite, n-o să fie nevoie să simți vinovăție pentru că mănânci carbohidrați. Există destule decizii sănătoase și delicioase pe care le poți face când vine vorba de paste.

În mare, ce trebuie să faci este să fii conștientă de ingredientele pe care le folosești când vrei ca rezultatul să fie paste sănătoase. Și nu trebuie să faci compromisuri prea mari.

Ce zici de această salată cu paste și chifteluțe? Poți să faci chifteluțe din legume pentru și mai multe substanțe nutritive.

5 sfaturi pentru paste sănătoase acasă

1. Alege un tip de paste sănătoase

Înainte de orice, să știi că poți folosi paste făcute din făină integrală pentru a prepara ceva delicios. Făina albă nu e prea bună pentru nimeni. Pastele integrale îți aduc mai multe fibre, vitamine și minerale.

2. Nu îți pune o porție gigantică

Dacă îți controlezi porțiile cu atenție, atunci dieta ta devina instantaneu mai sănătoasă. Mereu avem tendința să consumăm mai multă mâncare decât avem nevoie, mai ales la restaurante. Dar poți ocoli această situație. În principiu, folosește farfurii mai mici, care creează o iluzie optică în legătură cu cât mănânci. Și ține oala cu toată mâncarea departe de masa la care mănânci. Nu vrei să o ai în campul vizual. Porția ideală de paste are vreo 60 de grame.

3. Folosește multe legume și proteine

Ai grijă să obții destui nutrienți și din toppingurile pastelor. Folosește multe legume precum zucchini, broccoli sau ce îți mai place ție. Nu trebuie să mănânci paste carnivore de fiecare dată, dar carnea are proteine, așa că nu strică deloc. Doar ai grijă ca bucățile de carne să nu aibă prea multă grăsime.

4. Evită sosurile cu smântână

Sigur, nu trebuie să renunți la spaghetti Carbonara. Dar în general sosurile roșii, sunt mai sănătoase decât cele cu smântână (care conține multe grăsimi). Iar roșiile au multe vitamine și minerale pe care sigur vrei să le absorbi.

5. Gătește pastele al dente

Unii cercetători spun că dacă vrei să faci paste mai sănătoase, ar trebui să le gătești al dente. De ce? Pentru că amidonul din ele nu se descompune la fel de mult ca atunci când fierbi pastele mai mult. Ipoteza nu este 100% confirmată, dar ce ai de pierdut? Pastele al dente sunt mai ușor de digerat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *