Prunele, fructele vedetă ale toamnei, au calități antioxidante puternice

Prune în coș Imagine de Congerdesign via Pixabay

Prunele sunt fructele vedetă ale toamnei. Acestea au un gust plăcut, parfumat, ușor de acceptat, elemente care le fac să fie simplu de integrat în dieta zilnică.

Prunele te ajută să îți păstrezi corpul și mintea sănătoase, spun specialiștii. Acestea conțin cantități importante de vitamine, precum vitamina C, vitamina A, vitamina K, sunt bogate în potasiu și fibre. Pe lângă toate acestea, prunele mai conțin și doi fitonutrienți unici, acid neoclorogenic şi acid clorogenic, cu calități antioxidante puternice, de un real ajutor împotriva radicalilor liberi.

Au proprietăți energizante datorită conținutul natural de zaharuri, dar sunt extrem de lăudate și pentru faptul că alungă senzația de oboseală.

Prunele fac parte din aceeași familie ca piersicile, nectarinele și caisele. Prunele diferă însă atât ca mărime, ca textură, cât și ca aspect. Sunt de mai multe culori (roșiatice, violet, verzi, galbene), cu pulpă roz, galbenă sau portocalie.

Aceste fructe au crescut pentru prima dată în China acum mii de ani, apoi au pătruns rând pe rând în Japonia, Europa și America. În prezent există peste 2000 de soiuri de prune în întreaga lume.

Valori nutriționale pentru 100 de grame de prune proaspete

  • Calorii 59,7
  • Proteine 0,7
  • Lipide ~0
  • Carbohidrati 13,1
  • Fibre 2.1

Beneficiile prunelor

Prunele sunt fructele ideale pentru persoanele care au probleme cu greutatea. O prună ajunge să conțină 30 de calorii, deci dacă simți nevoia să îți potolești pofta de dulce cu ceva sănătos, aceste fructe sunt alegerea ideală.

Prunele au un conținut mic de grăsimi, mai puțin de 0,2 grame per fruct. Aceste grăsimi nu sunt saturate, deci te ajută să păstrezi și nivelul colesterolului în limitele normale.

Prunele proaspete sunt o sursă de carbohidrați buni, așa că dacă ai probleme cu glicemia, acestea reprezintă o alegere nemaipomenită. Atenție însă la prunele uscate, situația nu mai este la fel în cazul lor.

Află despre beneficiile pentru organism ale prunelor uscate din articolul de mai jos:

Prunele uscate aduc multe beneficii organismului

Prunele sunt o sursă bună de vitamina C. Un fruct conține 7% din aportul recomandat zilnic, iar după cum bine știe toată lumea, vitamina C este un antioxidant puternic, care îți ajută organismul să se apere în fața radicalilor liberi.

Unele studii spun că prunele te pot feri și de cancer. N-am băga încă mâna în foc pentru asta. Cert este că un fruct de dimensiuni medii conține 113 grame de potasiu, un mineral care ține sub control tensiunea arterială și reduce riscul de accident vascular cerebral. Pigmentul roșiatic al prunelor, antocianina, este cel bănuit a ajuta în cea mai mare măsură prevenirea diverselor tipuri de cancer.

Vitamina A din prune ajută la refacerea și creșterea oaselor, deci sunt benefice și pentru sănătatea sistemului osos al corpului uman.

Vitamina C joacă un rol important și în absorbția fierului, iar prunele sunt bogate și în vitamina C și în fier, deci dublu câștig pentru organism. Prunele ajută la prevenirea anemiei, doar consumă-le și vei vedea imediat rezultatele.

Dacă ai probleme cu constipația, tot prunele sunt ajutorul tău de nădejde și în tratarea acestei probleme. Conținutul de celuloză și mucilagiu din prune are o acțiune benefică asupra sistemului digestiv.

Cum să alegi și să depozitezi prunele

Ca să fie gustoase și sănătoase, prunele trebuie să aibă o textură fermă, dar să se simtă moi la atingere. Acestea necesită depozitare în frigider, dacă vrei să le oprești procesul de coacere sau în fructieră, dacă vrei să se mai coacă puțin.

Sfatul nostru este să consumi prunele când sunt coapte în totalitate, pentru că numai atunci organismul tău se va bucura de cantitea maximă de antioxidanți.

Prunele se consumă cu tot cu coajă pentru că aceasta conține o serie de fibre și antioxidanți, substanțe numai bune pentru organismul tău. Înainte de a fi consumate, prunele se spală cu apă rece.

Sunt ușor de integrat în alimentație. Se pot consuma pe post de gustare, dar și sub formă de compot, gem sau în diverse rețete de desert.

Contraindicații pentru prune

Prunele trebuie să fie evitate de persoanele care au probleme renale sau probleme cu vezica biliară. Pietrele la rinichi sunt favorizate de consumul de prune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *