7 pași să consumi mai puțin sodiu

puțin sodiu

    Dacă îți place mâncarea sărată puțin prea mult, atunci poate ar fi bine s-o lași mai moale de acum încolo. Doar de dragul inimii tale, care nu reacționează prea grozav la sărat. Primul pas: propune-ți să consumi mai puțin sodiu. Pe ceilalți pași ți-i oferim noi. 

    Eu am o zicală (foarte nesănătoasă): dacă unele mâncăruri nu au atât de multă sare încât să mi se umfle buzele, poate nu sunt destul de sărate. Desigur, exagerez pentru efect comic când le spun asta oamenilor, însă adevărul e că am tendința să „scap” prea mult solnița deasupra mâncării, în timpul gătitului sau după. Însă e un obicei de care încerc să scap, ca să consum mai puțin sodium și să am inima mai sănătoasă. Și dacă ai aceeași problemă, hai să facem asta împreună. Promit, mâncarea va fi la fel de satisfăcătoare și cu mai puțină sare. Poate chiar mai gustoasă!

    Sodiul poate fi găsit oriunde în natură, inclusiv în corpul tău. Este un mineral esențial pentru sănătate. Ai nevoie de el pentru a supraviețui. „Doza” optimă pe zi este undeva între două treimi de linguriță și o linguriță întreagă, depinzând de nevoile corpului tău.

    Ce îți face prea mult sodiu? Atrage apă suplimentară în vasele tale de sânge și crește volumul sângelui tău, ceea ce duce la presiune crescută. Pe o perioadă îndelungată, acest mecanism poate duce la afecțiuni cardiace.

    Iată cum îți proteja inima de răni provocate de sodiu.

    7 pași să consumi mai puțin sodiu

    1. Află de cât ai nevoie

    Există categorii demografice care trebuie să consume mai puțin sodiu, precum persoanele cu vârsta peste 51 de ani, care au probleme cu diabet, boli cronice ale rinichilor, probleme cu inima sau cu hipertensiunea. Dacă faci parte din aceste categorii, atunci limitează-te la două treimi de linguriță de sare pe zi. Dacă nu, atunci află de la doctorul tău câtă sare ți-ar face bine.

    2. Află câtă sare consumi

    Verifică etichetele produselor pe care le consumi, compară diferitele mărci și încearcă să vezi valorile nutriționale ale produselor din restaurante.

    3. Consumă mai puțin sodiu 3 săptămâni

    Îți poți reeduca papilele gustative complet în doar trei săptămâni, ceea ce înseamnă că dacă îți menții consumul de sodiu timp de 21 de zile, nu vei mai avea nevoie de atât de multă sare în mâncare.

    4. Scapă de alimentele procesate

    Dacă elimini alimentele procesate din regimul tău, atunci clar vei consuma o cantitate redusă de sodiu. Produsele precum alune și chipsuri conțin enorm de mult sodiu, de exemplu.

    5. Nu te grăbi

    Schimbările prea bruște au tendința să nu țină prea mult. Așa că ia-o încet și fă schimbări mici, care să se adune în timp în ceva de proporții.

    6. Folosește o aplicație pentru consumul de sodiu

    Nouă ne place Sodium Tracker, pe care o poți lua de aici, dacă ai iPhone, și de aici dacă ai un telefon Android.

    7. Gătește mai mult acasă

    Sau cu prietenii. E clar că, cu cât ai mai multe mese gătite de tine, cu atât îți va fi mai clar câtă sare consumi zilnic. Îți urăm succes!

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *