Românii redescoperă carnea de oaie în mâncarea stradală. Povestea Arrosticini, un food truck de succes

Andrei Isac în food truck-ul Arrosticini Andrei Isac în food truck-ul Arrosticini

Pentru a face mâncare bună trebuie să ai inspirație, să fii artist și „poet“, visător și născocitor. Sau inginer. Pragmatismul și gândirea matematică l-au ghidat mereu pe Andrei Isac, proprietarul food-truck-ului Arrosticini, tocmai de aceea frigăruile lui sunt azi cunoscute și savurate în toată România.

Cu un concept de business simplu, dar eficient, Andrei Isac mizează la Arrosticini pe un singur produs: frigărui din carne de oaie. Nu unul simplu și bun, ci unul simplu și excepțional. Cum a demarat această afacere, cum s-a reinventat în timpul pandemiei și ce nișă „atacă“ acum pe zona de food a povestit într-un interviu pentru SoDelicious.

 

SoDelicious.ro: De unde pasiunea pentru mâncare/gastronomie? A existat dintotdeauna sau a apărut pe parcurs?

Andrei Isac: Pasiunea pentru gătit a apărut pe parcurs, practic din nevoie. Nu am avut influențe puternice în copilărie, pasiunea a venit treptat și s-a construit experimentând. Am început să gătesc la 18 ani, când părinții mei au plecat în străinătate iar eu am rămas în București să îmi continui studiile.

Ce a urmat, cum ai decis să urmezi drumul acesta și să faci din mâncare un business?

După doi ani de studenție in București, am reușit să obțin o bursă de studiu în Italia unde erau și părinții mei, iar acolo am descoperit bucătăria lor, extrem de simplă și pe gustul meu. Am văzut cum reușesc să trateze si să pună în valoare fiecare ingredient. Am gustat pentru prima oară Arrosticini, care sunt frigărui de oaie preparate la grătar. După ce am terminat Facultatea de Construcții m-am întors în țară cu gândul să deschid un food truck cu acest preparat: frigărui.

Care sunt provocările și greutățile de care te lovești când deschizi un afacere cu mâncare în România?

În 2015, am pus bazele afacerii și a fost o provocare să reușim să ne autorizăm. Nu exista legislație pentru food truck si a trebuit să convingem autoritățile că putem îndeplini toate cerințele. Practic avem toate autorizațiile unui restaurant. Food truck-ul a fost un pariu. Când am început noi, existau 4-5 food truck-uri. Era totul foarte nou. Planul de rezervă era să profesez ca inginer constructor, dacă nu-mi ieșea afacerea cu mâncarea. Din fericire, afacerea a crescut organic și nu am avut motive să renunț.

Cum creezi preparatele? Ce te inspiră?

Cred foarte mult în mono produs. La food truck facem doar Arrosticini. Pentru că nu am experiență și nici pregătire profesională în Horeca, meniul este extrem de simplu și se concentrează pe menținerea calității. Țin foarte mult la calitate și dacă materia primă nu este la nivelul cerut, nu ajunge la client.

Ce nu-ți lipsește din frigider, la job și acasă?

Nu neapărat în frigider, dar sarea este ingredientul care folosit cu atenție aduce un plus preparatului.

Ce nu-ți place să mănânci?

Nu mă înțeleg deloc cu avocado. Nici ca textură, nici ca gust.

Bucătăria preferată?

Bucătăria italiană este preferata mea și nu am o mâncare preferată. Prefer ingrediente proaspete și de calitate.

Cum a fost afectată afacerea ta de pandemie? A trebuit să te reinventezi, să schimbi strategia, să ieși din zona de confort…

Pandemia ne-a afectat extrem de mult. Afacerea depinde exclusiv de evenimente. În februarie aveam deja calendarul plin. Practic, din martie până în octombrie, în fiecare weekend, food truck-ul participa la un eveniment. Soluția pe care am gândit-o a fost sa realizăm niște kit-uri de pregătit acasă. Am creat un kit de frigărui de oaie, cu murături făcute de noi și am dezvoltat proiectul care se numește „Redescoperă oaia românească“. În fiecare săptămână, provocăm un chef să elaboreze o rețetă cu carne de oaie tot sub forma un kit, tot de pregătit acasă.

Cum a schimbat pandemia food business-ul, zona Horeca?

Este o perioadă foarte grea pentru Horeca. Nu mulți reușesc să supraviețuiască. Nu sunt multe soluții, dar cine este puțin inventiv și oferă servicii de calitate va reuși să reziste.

Cum îți alegi furnizorii pentru carnea de miel și oaie?

Aici am lucrat cel mai mult cu furnizorul nostru și am avut cele mai multe pretenții. România are o carne de oaie extrem de bună și, pregătită corespunzător, este delicioasă. Rețeta noastră este extrem de simplă și se bazează exclusiv pe calitatea materiei prime.

Povestește-mi despre noul proiect, ou_bucurești, de ce ai ales acest ingredient, această nișă?

Noul proiect. ou_bucuresti. pleacă tot de la ideea de mono produs și de la pasiunea mea pentru micul dejun. Oul este cel mai versatil ingredient. Avem o locație extrem de mică, cu câteva locuri, este un concept de mic dejun prelungit, vegetarian, pe bază de ou. Este un alt pariu de-al meu.

Ce crezi despre noua generație de bucătari tineri din România?

Avem un potențial enorm. Avem printre cele mai bune și de calitate ingrediente de sezon din lume. Iar acum avem mentalitatea și creativitatea de a le pune în evidență. Avem toate atuurile ca în câțiva ani să devenim un punct de reper în gastronomia mondială.

Cum vezi viitorul culinar al României?

Viitorul sună bine. Avem bucătari extrem de pasionați și dornici să realizeze lucruri importante în gastronomia românească.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *