Cât ceai verde să bei ca să slăbești. Un studiu

Cât ceai verde să bei ca să slăbești. Un studiu

Ceaiul verde poate reduce obezitatea și te poate feri de mai multe tipuri de inflamații asociate cu problemele de sănătate, conform unui studiu recent realizat pe șoareci. Dar cât ceai verde ar trebui să bei ca să aibă efect?

Un studiu realizat pe șoareci arată că ceaiul verde are mai multe beneficii asupra sănătății, printre care acela de a reduce riscul de obezitate.

“Studiul arată că ceaiul verde încurajează creșterea bacteriilor intestinale bune, ceea ce duce la o serie de beneficii care reduc semnificativ riscul de obezitate”, a spus Richard Bruno, autorul principal al studiului și profesor de nutriție la Universitatea de stat din Ohio.

Ceaiul verde este originar din China, dar s-a extins inițial în Asia și acum a cucerit lumea întreagă, datorită proprietăților lui benefice. Catechinele, niște substanțe antioxidante care se găsesc în ceaiul verde, au o activitate anticancerigenă și scad riscul de boli de inimă și de ficat.

Cât ceai verde să bei ca să nu te îngrași

O echipă de cercetători a vrut să verifice dacă ceaiul verde poate preveni obezitatea și poate proteja organismul de inflamațiile care apar în sistemul digestiv. Studiul a fost realizat pe două grupuri de șoareci masculi: un grup având o dietă normală și un grup cu o dietă bogată în grăsimi, creată special pentru a provoca obezitate. În fiecare grup, jumătate din șoareci au consumat extract de ceai verde, amestecat în mâncare.

Ulterior, oamenii de știință au măsurat greutatea și țesutul adipos al animalelor, rezistența la insulină și alți factori referitori la inflamațiile din sistemul digestiv și țesutul adipos.

În grupul șoarecilor cu o alimentație creată pentru a cauza obezitate, cei care au consumat ceai verde s-au îngrășat mai puțin (cu 20%) decât cei care nu au consumat ceai verde. De asemenea, ei au prezentat un nivel mai scăzut de inflamații în organism.

În grupul șoarecilor hrăniți normal, s-a demonstrat că alimentația completată cu ceai verde a dus la o mai mică creștere în greutate. Totuși, efectele au fost mai puțin vizibile decat la cei hrăniți cu mâncare bogată în grăsimi.

Potrivit lui Richard Bruno, extractul de ceai verde folosit în experiment este echivalentul a 10 căni de ceai verde pe zi, consumat de o persoană. “Poate părea o cantitate mare de ceai verde, dar în unele locuri din lume nu e o cantitate neobișnuit de mare”, a spus omul de știință.

El a atras atenția că e prematur să extindă rezultatele cercetării la oameni, însă a menționat că, dacă efectele ar fi valabile și pentru oameni, atunci a bea ceai verde ar putea fi mai bine decât a lua suplimente alimentare pe bază de ceai verde. “Ar putea fi mai bine să consumi câte puțin ceai verde pe parcursul întregii zile, împreună cu mâncarea obișnuită, așa cum au făcut și șoarecii din studiu, ar putea fi mai bine”, a spus Bruno.

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *