Studiu: Consumul de ciuperci te protejează de cancer

consumul de ciuperci Imagine congerdesign de la Pixabay

Consumul de ciuperci, atunci când se întâmplă în mod regulat, te poate proteja de cancerul de prostată, conform unui studiu. Aceasta este o formă comună de cancer care afectează 1,2 milioane de bărbați anual, în toată lumea. 

Cercetarea a fost realizată de o echipă de oameni de știință de la Universitatea Tohoku, din Japonia, și este primul studiu pe termen lung care s-a uitat la ce efecte are consumul de ciuperci în mod regulat asupra incidenței cazurilor de cancer de prostată. Mai multe studii din ultimii ani a încercat să analizeze beneficiile de sănătate pe care le are consumul de ciuperci, de mai multe tipuri.

Ce frecvență să aibă consumul de ciuperci?

Cercetătorii s-au uitat la date strânse de la peste 36.000 de bărbați japonezi, pe o perioadă de câteva decenii. Studiul a descoperit că persoanele care mâncau regulat ciuperci aveau o incidență notabil mai mică a cazurilor de cancer de prostată, mai ales bărbații cu vârsta de peste 50 de ani. Nici nu conta atât de mult câtă carne, lactate, fructe sau legume consumau oamenii pe lângă ciuperci.

Studiul a luat în calcul și alți factori care ar putea influența riscul de a face cancer de prostată, precum stilul de viață, dacă fumează sau nu, istoria medicală și nivelul de medicație.

Pe scurt, oamenii care au spus că, atunci când vine vorba de consumul de ciuperci, mănâncă o porție o dată sau de două ori pe sătpămână aveau un risc cu 8 la sută mai mic de a face cancer de prostată. În același timp, cei care consumau ciuperci mai mult de trei ori pe săptămână aveau un risc cu 17 la sută mai mic! Ambele procente sunt obținute în comparație cu riscul de cancer la prostată al participanților care mâncau cele mai puține ciuperci dintre toți.

Ciupercile sunt consumate de mii de ani datorită tuturor beneficiilor de sănătate pe care le oferă. Erau consumate pentru proprietățile medicale, dar și pentru efectele psihoactive pe care le au unele dintre ele. Conțin proteine, vitamine B, seleniu și fibre. Când găteștiu ciuperci, nu arunca tulpinile, pentru că sunt super sănătoase!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *