Consumul zilnic de banane îți protejează inima. Cum?

consumul zilnic de banane Imagine Pete Linforth de la Pixabay
Citește și alte articole legate de

Consumul zilnic de banane este recomandat dacă vrei să ai o inimă sănătoasă, potrivit rezultatelor unui nou studiu

Dacă vrei să ai o inimă mai puternică și, implicit, o viață mai lungă, atunci consumul zilnic de banane (și alte alimente bogate în potasiu precum avocado) ar putea fi o soluție bună.

Potasiul din alimente precum bananele și avocado este de mare importanță în prevenirea bolilor de inimă, pentru că previne calficierea arterelor și păstrează fluxul sanguin în stare de funcționare bună. Așa că consumul zilnic de banane ar putea fi fix acel lucru de care inima ta are nevoie pentru a pompa sânge cu vigoare. Noua cercetare a fost realizată de oameni de știință de la Universitatea din Alabama, din Statele Unite, și ei spun că rezultatele îi încurajează să formuleze această concluzie: consumul zilnic de banane ar putea ajuta la prevenirea atacurilor de cord și a accidentelor vascular cerebrale (AVC).

Cum ajută consumul zilnic de banane?  

Cercetarea a examinat trei grupuri de cobai de laborator care au primit diete cu trei niveluri de potasiu: scăzut, normal și crescut. Cobaii care consumau foarte puțin potasiu aveau artere mai dure decât celelalte două grupe. Iar cei care aveau mult potasiu în dietă aveau artere semnificativ mai puțin calcifiate și o aortă mai flexibilă.

Au mai existat și alte studii care s-au preocupat de beneficiile de sănătate ale potasiului și putem trage concluzia că consumul zilnic de banane (sau al altor alimente bogate în potasiu) poate scădea tensiunea arterială și reduce riscul bolilor cardiace. Un alt studiu spune că un nivel ridicat de potasiu în dietă scade șansele de AVC cu 21 la sută.

Dacă vrei să ai mai mult potasiu în dietă dar nu-ți place consumul zilnic de banane, ce altceva poți mânca? Poți alege dintre portocale, pepene roșu, pepene galben, caise, grepfrut și unele fructe uscate precum prune, curmale și stafide. Poți consuma și spanac și broccoli gătite, cartofi și ciuperci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *