Micul dejun, cea mai importantă masă a zilei? Ce spune un studiu recent

Micul dejun, cea mai importantă masă a zilei Ce spune un studiu recent

Un nou studiu vorbește despre cât de important este micul dejun, dar și de ce e bună alegerea unui stil de viață mai puțin sedentar. Ambele au efecte asupra sănătății inimii.

Oricât de mult ți se pare că sună ca un clișeu, micile alegeri de zi cu zi pot să ne taie sau să ne adauge zile de viață. Un studiu recent arată că persoanele care petrec mai puțin timp în fața televizorului și mănâncă regulat un mic dejun bogat în alimente care le dau energie, au arterele mai puțin rigide. Acest lucru înseamnă un risc mai mic de a dezvolta boli de inimă sau de a suferi un accident vascular cerebral.

Studiul, realizat în două etape, a fost prezentat la cea de-a 68-a sesiune științifică anuală a Colegiului American de Cardiologie. Au fost analizate 2.000 de persoane din Grecia, cu vârste cuprinse între 40 și 99 de ani, cu o vârstă medie de 63 de ani.

De ce e atât de important micul dejun?

Au fost analizate atât stilul de viață (mai sedentar sau mai activ), cât și alimentația în prima parte a zilei. Participanții au fost împărțiți în trei grupuri, pe baza consumului de calorii la micul dejun, astfel: cei care aveau un mic dejun bogat în energie (micul dejun contribuia cu 20% din necesarul zilnic de calorii), cei cu un mic dejun sărac în energie (5-20% din necesarul zilnic de calorii) și cei care săreau peste micul dejun (consumând, astfel, sub 5% din necesarul zilnic de calorii).

În total, 240 de persoane s-au încadrat în primul grup, aproape 900 în cel de-al doilea și aproximativ 680 nu luau micul dejun dimineața.

Micul dejun, cea mai importantă masă a zilei? Ce spune un studiu recent - 1

Cei din primul grup mâncau, de obicei, lapte, brânză, cereale, pâine și miere. Cei din grupul al doilea – cafea sau lapte degresat, împreună cu pâine cu unt, miere, măsline sau fructe.

Cercetătorii și-au dat seama că persoanele care mănâncă mai bine la micul dejun au artere mai sănătoase decât cei care nu mănâncă aproape nimic la micul dejun. Rigiditatea arterială s-a dovedit a fi mai prezentă (anormală) la cei care sar peste micul dejun (15%) decât la cei care iau micul dejun, dar nu e neapărat bogat în calorii (9,5%) și cei care iau un mic dejun îmblșugat (8,7%).

“Un mic dejun cu alimente care ne dau energie ar trebui să facă parte dintr-un stil de viață sănătos. A mânca dimineața o masă din care să-ți iei peste 20% din caloriile necesare în fiecare zi poate fi mai important decât să urmezi o dietă anume, cum ar fi cea mediteraneană, una cu puține grăsimi sau alt tip de dietă”, a spus Sotirios Tsalamandris, cardiologul care a condus studiul.

O posibilă explicație ar putea fi aceea că persoanele care iau micul dejun sunt mai atente în general la alimentația lor și au un stil de viață mai sănătos, fără fumat și mai puțin sedentar. O altă explicație ar putea fi că unele alimente, cum sunt lactatele, ar putea fi bune pentru inimă.

Studiul a arătat, de asemenea, că, cu cât petrecem mai mult timp în fața televizorului, fără a face mișcare, cu atât riscul de a ne îmbolnăvi de inimă crește.

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *