Nu toate tipurile de post intermitent ajută la înlăturarea grăsimii abdominale

belly fat Photo by Bill Oxford on Unsplash

Dacă încerci să scapi de grăsimea de pe abdomen practicând postul intermitent, să știi că avem vești nu prea bune. Mai exact, ce tip de post intermitent ții?

În urma unui studiu pe cobai, cercetătorii australieni de la Universitatea din Sydney au descoperit că în cazul unor diete de tip post intermitent, grăsimea abdominală se conservă și se adaptează, devenind chiar mai rezistentă la încercările de a slăbi.

Mai precis, echipa condusă de dr. Mark Larance a analizat țesut de tip adipos prelevat din diverse părți ale corpului, în încercarea de a-i înțelege comportamentul pe parcursul acelui tip de post alternativ în care se mănâncă o zi da, o zi nu. S-a luat în considerare atât grăsimea viscerală, adică țesutul gras care se depune pe organele interne, inclusiv stomac, cât și grăsimea subcutanată, care se formează chiar sub piele.

„Datele au arătat că ambele tipuri de grăsime, viscerală și subcutanată, trec prin schimbări dramatice în timpul postului intermitent”, a declarat dr. Larance, care este și cercetător postdoctoral în cadrul Institutului Cancerului al New South Wales.

Teoretic, pe parcursul perioadei de post, grăsimea ar trebui să asigure energie organismului prin eliberarea de acizi grași. Însă cercetările au arătat că, în realitate, grăsimea abdominală a devenit rezistentă la eliberarea de acizi grași în timpul perioadei de post. Mai mult, s-a observat că ambele tipuri de grăsime și-au sporit de fapt capacitatea de a stoca energie pentru a reface rezervele de grăsime înaintea următoarei perioade de post.

„Această formă de adaptare ar putea fi motivul pentru care grăsimea abdominală are tendința de a opune rezistență la pierderea în greutate după dietele mai îndelungate”, a concluzionat dr. Larance.

Ați putea spune, bine, dar totuși studiul a fost făcut pe șoareci! Ei bine, același comportament a fost deja observat și la oameni. Și să nu uităm, toate studiile realizate cu ajutorul cobailor aduc beneficii reale. Cercetătorii ne explică: „fiziologia șoarecilor este foarte asemănătoare celei umane, însă metabolismul lor este mult mai rapid, lucru care ne permite să observăm schimbările și procesele mult mai repede decât în cazul testelor făcute pe subiecți umani și, în plus, ne oferă posibilitatea de a analiza tipuri de țesuturi care sunt mai dificil de recoltat de la oameni.”

Dar avem și vești bune. Echipa de cercetători a examinat cu această ocazie peste 8.500 de proteine localizate în depozitele de grăsime și a reușit să creeze o diagramă a schimbărilor care au avut loc în timpul postului. S-a creat în acest fel un punct de plecare pentru cercetări viitoare, care să investigheze mai în amănunt moleculele responsabile de rezistența grăsimii la eliberarea de energie pe parcursul perioadelor de post. Speranța este că în viitor se vor putea determina dietele cele mai potrivite pentru un metabolism sănătos.

Dr. Larance a mai spus că descoperirile echipei sale ar putea să nu fie valabile și pentru alte regimuri de slăbire de tip post intermitent, cum ar fi dieta 5:2 sau dietele sărace în calorii, care sunt comune printre cei ce doresc să mai dea jos câteva kilograme.

Sursa: Cell Reports via SoDelicious.recipes

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *