Studiu. Sâmburele de avocado, bun împotriva inflamațiilor

Studiu. Sâmburele de avocado, bun împotriva inflamațiilor

Avocado este deja cunoscut ca superaliment de ani de zile. E o sursă bună de grăsimi sănătoase, are multe fibre, potasiu și vitamine B. Totuși, cea mai sănătoasă parte a lui nu e pulpa, ci sâmburele de avocado. Însă cum îl poți consuma?

Consumul de avocado este corelat cu o mai bună absorbție a vitaminelor și mineralelor, dar și cu o mai bună sănătate a inimii și cu longevitatea. Totuși, un studiu recent arată că, deși apreciem fructul de avocado, aruncăm tocmai partea care are cele mai mari beneficii pentru sănătate: sâmburele.

Cercetătorii de la Penn State University au descoperit că sâmburele de avocado are proprietăți antiinflamatorii importante și că ar putea fi folosit în diferite preparate culinare, dar și ca ingredient în diferite produse farmaceutice.

Extractul de avocado îmbunătățește sistemul imunitar și reduce apariția inflamațiilor. Cercetătorii spun că, pe baza mai multor teste, sâmburele de avocado ar putea deveni un înlocuitor sigur al medicamentelor antiinflamatorii, care au efecte secundare asupra unora dintre pacienți.

Autorii acestui studiu obținut chiar un brevet pentru că au creat un extract din sâmbure de avocado, iar activitatea lor a fost finanțată de Departamentul de Agricultură al Statelor Unite (USDA).

Cum se poate consuma sâmburele de avocado

Chiar dacă e dovedit că sâmburele de avocado e foarte sănătos, știm cu toții că e extrem de tare. }n aceste condiții, nu ai cum să nu te întrebi cum l-ai putea mânca. Același lucru s-au întrebat și cei de la healthline.com și au descoperit că, înainte de a putea fi consumat, sâmburele de avocado trebuie să treacă prin mai multe procese.

În primul rând, trebuie uscat în cuptor la temperatură mare pentru câteva ore. Deshidratarea poate  reduce conținutul de antioxidanți. Unele persoane îl țin la cuptor, la 120°C, timp de două ore.

Odată ce sâmburele este deshidratat, poate fi tocat și apoi pus într-un robot de bucătărie pentru a fi mărunțit până când capătă consistență de pudră, pe care o poți adăuga în smoothie-uri, ceaiuri, supe sau sosuri.

Pudra obținută din sâmbure de avocado este amară, așa că trebuie să ții cont de acest lucru atunci când o adaugi în preparate, ca să poți echilibra gustul în așa fel încât să fie plăcut. De exemplu, în smoothie ar fi bine să dai gust dulce cu banană sau căpșuni.

Înainte de a încerca să consumi pudră de avocado, îți recomandăm să aștepti apariția unor teste suplimentare.

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *