Ziua mondială a alimentației: ce putem face pentru planetă?

ziua mondială a alimentației Imagine Pexels de la Pixabay
Read more articles about

16 octombrie este Ziua mondială a alimentației și Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO) ne provoacă să contribuim la un viitor cu #ZeroHunger sau „fără foame”. Iată câteva dintre recomandările organizației. 

Într-o lume în care mâncarea pare abundentă, foarte variată și extrem de accesibilă, poate fi ușor să uităm că încă nu am pus capăt foamei, în toată lumea. Și că există mulți oameni care nu au ce mânca să se duc la culcare cu stomacul gol. Între timp, în lumea noastră plină de abundență, ajungem să aruncăm o grămadă de alimente care au expirat. Și că nici nu folosim toate părțile alimentelor cu care gătim. Aruncăm o mulțime de elemente nutritive, pentru că nu ne pasă sau nu ne gândim la ce înseamnă risipa.

Cu gândul la aceste probleme, FAO are câteva sugestii pentru moduri în care puteți avea un regim alimentar sănătos și în același timp puteți contribui la eradicarea foametei pe planetă. Iată câteva exemple de „așa da”, pentru Ziua mondială a alimentației.

10 sugestii de ținut cont de Ziua mondială a alimentației

Adaugă mai multe legume, fructe, nuci, păstăi și cereale integrale în regimul tău alimentar.

Consumă mai puține alimente „albe” rafinate și schimbă-le pe alimente „brune”. Cum ar fi orez brun. Sau pâine din cereale integrale. Opțiunile brune au mult mai multe elemente nutritive, în timp ce acelea numite „albe” își pierd nutrimenții în timpul procesării.

Încearcă să nu consumi grăsimi saturate și trans. Alege-le pe cele nesaturate.

Încearcă să reduci amprenta ta alimentară în lume. Asta înseamnă să risipești cât mai puțină mâncare.

Păstrează alimentele pe care le cumperi proaspete pentru mai mult timp.

Cumpără alimente produse local. Acestea nu au nevoie de transport dintr-o parte a lumii în cealaltă, și deci sunt mai puțin poluante.

Diversifică-ți dieta, dacă poți. Cumpără produse care sunt în sezon.

Dacă tot este Ziua mondială a alimentației, gândește-te la impactul de mediu al alimentelor pe care le consumi. De exemplu, migdalele consumă foarte multe resurse și au nevoie de multă apă. În același timp, lintea și ridichile necesită mai puține resurse pentru a crește cum trebuie.

Alege tipuri de pește sustenabile. Multe specii sunt supra-pescuite și deci ar putea dispărea în curând.

Încearcă să te informi cât se poate de mult despre cum se citesc etichetele produselor și despre mărcile pe care le cumperi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *