Tapioca, perlele delicioase și sănătoase din farfurie

tapioca Imagine de Wi Pa via Pixabay
Read more articles about

„Superfoods” este un concept apărut recent, care se referă la alimente cu proprietăți nutritive unice, printre care se numără și tapioca, o plantă care se extrage din manioc.

În ultimul timp oamenii au devenit din ce în ce mai preocupați de felul în care arată mâncarea pe care o consumă, de cât de mult este procesată, dar și de beneficiile pe care le are pentru organism. Se caută alimentele cât mai naturale, iar de aici și până la recomandările nutriționiștilor de a introduce în dieta zilnică "superfoods" nu a mai fost decât un pas.

Ce este tapioca și de unde provine

Tapioca se cultivă în America de Sud și a devenit extrem de populară datorită dozei importante de nutrienți pe care o conține și de care, așa cum bine știm, are nevoie organismul fiecăruia dintre noi.

Arbustul care produce tapioca este cunoscut sub numele de manioc, dar îl mai regăsești și sub denumirea de cassava, madioca, yuca, kappa. Acesta este cultivat în Africa, Asia și America de Sud. Pasta care se obține din procesarea lui este o substanță făinoasă, tapioca, care în magazine se poate găsi sub formă de fulgi, perle sau făină.

Tapioca păstrează aceleași proprietăți ca arbustul din care se cultivă. Ea a devenit cunoscută datorită faptului că nu conține gluten, dar și pentru că 100 de grame de tapioca oferă 9% din necesarul de fier pe care trebuie să îl consumăm zilnic, deci poate fi considerată un produs alimentar de bază.

Valoarea nutritivă a unei căni de perle tapioca (152g):

  • 554 calorii;
  • 135 g carbohidraţi;
  • Calciu 3% ;
  • Fier 13%;
  • Mangan 8%;
  • Fosfor 1%;
  • Proteine 1%;
  • Vitamina B6 1%;
  • 1,5 mg Omega-3;
  • 3,0 mg Omega-6;
  • Colesterol 0%.

Care sunt beneficiile consumului de tapioca

Dacă decizi să introduci tapioca în alimentația ta zilnică și să o consumi regulat, beneficiile asupra organismului se vor vedea imediat. Iată care sunt cele mai importante:

  • Așa cum am văzut mai sus, tapioca are un conținut mare de carbohidrați, ceea ce înseamnă că poate fi consumată fără griji atunci când ai nevoie de un boost de energie. Îți poate oferi în egală măsură și senzația de sațietate care te ajută să îți păstrezi greutatea în limitele pe care le dorești. Conține 45% din cantitatea zilnică recomandată de carbohidrați.

Află mai multe despre carbohidrați din articolul de mai jos:

Meniu săptămânal cu carbohidrați benefici

  • Tapioca este un aliment ușor de digerat, cea mai clară dovadă fiind faptul că se poate introduce în alimentația bebelușilor încă din primele luni de diversificare.
  • Conține o cantitate însemnată de vitamine din complexul de B-uri, care sunt de un real ajutor atunci când este vorba despre o alimentație sănătoasă pentru o femeie însărcinată, de exemplu.
  • Tapioca este bogată în fibre, ceea ce înseamnă că ajută la o tranzitare mai rapidă a tractului digestiv, scăzând astfel șansele să te confrunți cu constipația, balonarea sau dureri intestinale.
  • Fibrele din tapioca ajută mult și inima să rămână sănătoasă. Acestea curăță colesterolul în exces de pe pereții vaselor de sânge, deci sunt de un real ajutor și țin la distanță atacurile de cord sau accidentele vasculare.
  • Tapioca reprezintă o sursă importantă de vitamina K, calciu și fier, toate contribuind semnificativ la protejarea și dezvoltarea oaselor. Dacă reușești să consumi echilibrat tapioca, aceasta îți va proteja oasele, indiferent de vârstă.

Cum se prepară tapioca

Tapioca este un un ingredient util și foarte versatil. Are un gust neutru și se poate integra cu ușurință în orice fel de mâncare, fie că vorbim despre rețete dulci sau sărate.

Tapioca se fierbe în apă, lapte sau orice alt lichid. Este nevoie de patru căni de lichid pentru o cană de tapioca. Trebuie respectată această proporție deoarece tapioca absoarbe o mare parte din lichid în timpul procesului de fierbere și ajunge chiar să-și tripleze volumul. Cum îți dai seama că este în regulă să o consumi? Amestecul se fierbe până când tapioca devine translucidă.

budincă de tapioca

Imagine de Ivabalk via Pixabay

Chiar dacă are numeroase beneficii, este important să reții faptul că maniocul din care rezultă tapioca este o plantă otrăvitoare pentru oameni. Tapioca pe care o găsești în magazine este sigură pentru consum, dar nu încerca să consumi tapioca cultivată sau crescută în sălbăticie.

Atâta timp cât este cumpărată dintr-o sursă de încredere și este bine fiartă, nu există contraindicații în ceea ce privește consumarea ei.

Ce spui, merită încercată? Lasă-ne în comentarii părerea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *