Uită de coșuri! Încearcă mâncăruri care luptă cu acneea

Uită de coșuri! Încearcă mâncăruri care luptă cu acneea
Read more articles about

Acneea este o afecțiune a epidermei apărută ca urmare a unei hipersecreții a glandelor sebacee. De obicei apare în timpul pubertății. Dar nu exclusiv. Există persoane care se luptă cu această afecțiune neplăcută chiar și după vârsta de 30 de ani. De aceea ar trebui să mănânci alimente care se luptă cu acneea.

Acneea poate influențată de menstruație, anxietate, stres, climat prea cald și cu umiditate crescută, produse de machiaj necorespunzătoare, stoarcerea coșurilor și… mâncare.

O analiză a peste 50 de ani de studii clinice arată că există o legătură între dietă și acnee. Studiile au arătat că mâncatul de produse cu un index glicemic ridicat și lapte fac ca acneea să se înrăutățească sau chiar pur și simplu să apară. Ce trebuie să eviți? Sare iodată, creveți, produse pline de zahăr, cartofi prăjiți, pâine albă, lapte și pizza. Lista ar putea continua. Însă există și mâncăruri care luptă cu acneea. Să vedem ce aliați alimentari avem!

4 alimente care luptă cu acneea

1. Fructe și legume

Oamenii de știință s-au uitat la dietele adolescenților care locuiesc în zone în care acneea pur și simplu nu există - insulele Kitava din Noua Guinee și regiunea Ache din Paraguay. Ei au descoperit că dieta adolescenților era bogată în fructe și legume precum cartofi dulci și salată, dar scăzută în mâncăruri procesate. Atunci când oameni cu alcătuire genetică asemănătoare au început să mănânce alimente procesate, au început să aibă și acnee, potrivit Besthealthmag.ca.

Uită de coșuri! Încearcă mâncăruri care luptă cu acneea

Dacă vrei să scapi de acnee, consumă multe fructe și legume.

2. Mâncăruri bogate în vitamina E

Încearcă să mănânci cât mai multe migdale, alune, avocado, ouă, egume cu frunze verzi și alte mâncăruri bogate în vitamina E. Aceasta este un antioxidant care îți ajută pielea să se vindece de rănile și cicatricile provocate de acnee. Și încearcă să o consumi alături de mâncăruri bogate în grăsimi, pentru că așa corpul tău o va asimila mai bine.

3. Alimente bogate în acizi grași omega-3

Somonul și alți pești, semințe de in, semințe chia și nucile sunt mâncăruri care se luptă cu acneea datorită acizilor grași omega-3 pe care îi conțin. Aceste mâncăruri reduc inflamația și erupțiile de acnee.

Încearcă să mănânci măcar două porții de pește gras pe săptămână. Poți folosi și ulei de in atunci când gătești, dacă poți.

4. Mâncăruri bogate în zinc

Potrivit studiilor, alimentele care conțin zinc se luptă cu acneea și vindecă erupțiile de pe piele. Printre acestea se numără stridiile, carnea de vită și de miel, spanacul, dovleacul, fasolea, carnea de pui și de porc, dar și ciupercile. O veste bună? Și ciocolata neagră conține zinc!

Dacă urmezi un regim vegetarian, atunci ar trebui să cauți sfatul unui nutriționist în legătură cu cel mai bun mod de a consuma zinc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *