Lista completă cu alimente recomandate pentru o viață lungă și sănătoasă

Lista completă cu ce ar trebui să mănânci Photo by Lisa Fotios from Pexels

Iată că o publicație științifică a dezvăluit, în sfârșit, lista cu alimente recomandate pentru o viață lungă și sănătoasă. Este vorba despre „Revista Colegiului american de cardiologie” (Journal of the American College of Cardiology) în al cărei număr pe noiembrie a apărut articolul intitulat „Modele dietetice ideale și mâncăruri care previn bolile cardiovasculare: luați în seamă proprietățile lor antiinflamatoare” (Ideal Dietary Patterns and Foods to Prevent Cardiovascular Disease: Beware of Their Anti-Inflammatory Potential).

Articolul este, mai degrabă, un comentariu vis-a-vis de două studii propriu-zise publicate în același număr, însă are marele avantaj că adună laolaltă toate aceste descoperiri și le pune la dispoziția tuturor într-o formă accesibilă și... ușor de digerat.

Autorii analizează, în principal, potențialul inflamator sau antiinflamator al diverselor alimente, încercând să explice de ce unele sunt rele și altele bune pentru sistemul cardiovascular:

Potențialul antiinflamator al alimentelor poate fi pus în legătură cu compușii antiinflamatori pe care îi conțin (ex. vitamine, carotenoizi, polifenoli, fibre și acizi grași omega-3 cu lanț lung [de atomi de carbon nn.]). Dintre principiile active cu potențial antiinflamator cei mai importanți sunt polifenolii. Aceștia se împart în flavonoizi și nonflavonoizi. Pentru cei mai mulți flavonoizi au putut fi dovedite proprietățile antiinflamatoare; așa stau lucrurile cu antocianinele (fructe de pădure, vin), catechinele (cacao, ceai) [catechinele sunt cunoscute și sub denumirea de flavanoli; a nu se confunda cu flavonolii nn.] și chercitina (ceapă), care este un flavonol. Nonflavonoizii pot fi întâlniți peste tot în natură sub forma acizilor fenolici, a lignanilor, secoiridoizilor, stilbenilor etc.

Iată și lista de care vă vorbeam mai sus:

Lista cu alimente recomandate pentru o viață lungă și sănătoasă

• verdețurile (kale, spanac, varză, năsturel, salată, mangold sau sfeclă elvețiană, rucola, andiva)
• legumele galbene (dovleac, ardei gras galben, fasole, morcov)
• cerealele integrale (grâu, ovăz, secară, hrișcă, mei)
• cafeaua, ceaiul, vinul roșu
• nucile
• uleiul de măsline extra virgin
• peștele bogat în grăsimi
• roșiile
• fructele (afine, rodii, portocale, cireșe, căpșuni, mere și pere)

Ce alimente ar trebui evitate

• zaharurile rafinate
• prăjelile
• sucurile acidulate

Pare simplu, nu-i așa? Inima ta ce-ți spune?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *