10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C

10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C 10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C Foto: Pixabay

De vitamina C avem nevoie tot timpul, dar iarna mai mult decât oricând.

Vitamina C, sau acidul ascorbic, aparține grupului cu așa-numitele vitamine solubile în apă. Acestea nu pot fi acumulate în organism, și trebuie să fie extrase în mod regulat din surse alimentare. Pe lângă solubilitate, vitamina C este sensibilă la temperaturi ridicate, așa că o pierzi complet atunci când recurgi la prepararea termică.

Vitamina C este un puternic antioxidant și prezența ei îmbunătățește funcționalitatea sistemului imunitar. Dar ce alimente este recomandat să consumi pentru un aport satisfăcător de vitamina C? De data aceasta ne vom opri doar la fructe, urmând ca legumele să fie tema unui alt subiect.

Iată 10 fructe cu conținutul cel mai mare de vitamina C/100 g fruct:

1. Acerola

10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C - 1

Acerola, sursă importantă de vitamina C
Foto: Pixabay

  • Numită și Malpighia Glabra, Acerola conține 1,6 grame de vitamina C pentru fiecare sută de grame de fruct. Pentru comparație, aceasta este o concentrație de 50 de ori mai mare decât cea a portocalei.

2. Coacăzele negre

  • Cu aproximativ 181 mg de vitamina C, coacăza neagră este un fruct care se distinge și prin alte beneficii: prezența acizilor grași polinesaturați în semințe. În ceea ce privește ceilalți antioxidanți, o să amintim de prezența vitaminei A.

3. Kiwi

  • 100 de grame de fruct proaspăt cules contribuie cu aproximativ 93 mg de vitamina C. În medie, un singur kiwi poate asigura organismului doza zilnică recomandată de vitamina C (în cazul adulților).

4. Litchi

10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C - 2

Litchi, un fruct bogat în vitamina C
Foto: Pixabay

  • Când vorbim despre litchi, vorbim despre un fruct care conține aproximativ 72 mg de vitamina C pentru fiecare kilogram de produs (aproximativ 80% din rația zilnică recomandată unui adult). Printre alte beneficii, merită menționată prezența mineralelor precum fosforul, sodiul și potasiul, fundamentale pentru reglarea tensiunii arteriale, pentru buna funcționare a sistemului nervos sau pentru sănătatea oaselor și dinților.

5. Lămâia

  • Considerată unul dintre cele mai sănătoase alimente, conține 50 mg de vitamina C pentru fiecare 100 g de fruct. Cunoscută pentru eficiența sa ca antioxidant, datorită prezenței suplimentare a vitaminelor din grupul B, lămâia este și unul dintre cei mai buni aliați naturali ai frumuseții pielii.

6. Portocala

  • Tot din categoria citrice, portocala conține 50 mg de vitamina C și este, de asemenea, bogată în vitamina A și bioflavonoide. Acestea din urmă, împreună cu vitamina C, joacă un rol crucial în reconstrucția fibrelor de colagen.

7. Căpșunile

  • Când vorbim despre fructe caracterizate prin prezența vitaminei C, căpșunile sunt printre cele mai importante. Cu aproximativ 54 mg de acid ascorbic la 100 de g de fructe, căpșunile promovează producerea de colagen și sunt unul dintre cele mai eficiente remedii naturale împotriva retenției de apă.

8. Papaia

10 fructe care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C - 3

Nu uita nici de papaia, dacă vrei să beneficiezi de vitamina C
Foto: Pixabay

  • Considerată un adevărat super aliment, papaia conține aproximativ 60 mg de vitamina C pentru fiecare sută de grame de produs comestibil. Printre motivele pentru care este bine să consumați papaia se mai numără și prezența vitaminei A și a altor minerale fundamentale pentru sănătate, printre care magneziul, potasiul și fierul. Nu trebuie uitat nici conținutul de licopen, o substanță considerată printre cei mai eficienți antioxidanți din lume.

9. Pomelo

  • Un alt fruct bogat în vitamina C este pomelo (conține aproximativ 60 mg de acid ascorbic pentru fiecare sută de grame de produs). Hipocaloric, este de asemenea considerat o sursă excelentă de potasiu, calciu și fier.

10. Ananasul

  • Printre fructele bogate în vitamina C găsim și ananasul, ce conține puțin sub 50 mg de acid ascorbic. Printre celelalte proprietăți trebuie menționată prezența bromelinei, o enzimă proteolitică caracterizată printr-un puternic efect antiinflamator.

Acum să vedem ce salată de fructe vei pregăti data viitoare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *