Alimente pe care nutriționiștii nu le-ar mânca niciodată

Mezeluri - un exempleu de alimente pe care nutriționiștii nu le-ar mânca Imagine de Mogens Petersen via Pixabay

Există o listă întreagă de alimente pe care nutriționiștii nu le-ar mânca. Ia-ți ceva de scris, notează-le și nu le (mai) cumpăra niciodată.

Nutriționiștii sunt oamenii de care trebuie să ascultăm atunci când vine vorba despre mâncare, despre cantitatea de alimente pe care trebuie să o consumăm, dar și despre felul în care acestea se combină. Aceștia sunt experții care rezolvă probleme legate de o alimentație sănătoasă, colaborează cu medicii specialiști pentru a asigura o nutriție echilibrată și țin mereu cont de cele mai recente descoperiri în domeniu. Este important de menționat cu ce se ocupă nutriționistul pentru că adesea acesta este confundat cu dieteticianul.

Principala diferență dintre cei doi este că nutriționistul se ocupă de oameni sănătoși pentru a preveni bolile, în timp ce la dietetician vin oameni care au deja probleme legate de dietă sau care își pot rezolva problemele cu ajutorul unei diete.

Iată lista alimentelor pe care experții în nutriție le evită și nu le consumă niciodată:

  • Îndulcitorii artificiali sunt pe lista alimentelor pe care experții în nutriție nu le consumă niciodată. Aceștia împreună cu zahărul sunt alimente pe care ei nu le consideră singure pentru consum. Studiile au demonstrat de-a lungul timpului că îndulcitorii artificiali cresc riscul apariției de boli cronice:

"Nu cred că există suficiente dovezi care să demonstreze că îndulcitorii artificiali sunt siguri pentru consumatori. Prefer să stau departe de ei și să folosesc, ocazional și cu atenție, zahăr. În plus, există o multitudine de cercetări care arată cum consumul de băuturi dietetice este contra-intuitiv în diete. Acestea cresc riscul apariției de boli cronice precum diabetul și bolile de inimă", spune nutriționistul Chelsey Amer.

  • Nici floricelele la microunde nu sunt produse agreate de către nutriționiști. Aceștia spun că există o mulțime de substanțe chimice artificiale în compoziția lor.
  • Mezelurile conțin o mare cantitate de aditivi care pot crește riscul de inflamație în organism și sunt legați științific de apariția cancerului la colon: "Conțin o mare varietate de aditivi ce pot crește inflamația în organism și au fost legați științific de apariția cancerului de colon", spune Megan Faletra, nutriționist dietetician, instructor de yoga certificat și fondatorul The Well Essentials.
  • Margarina este un produs care se bazează în principal pe uleiuri vegetale foarte procesate (preponderent uleiuri de soia și de palmier). Untul organic este mult mai bun pentru sănătate, deși și acesta conține niveluri ridicate de acizi grași Omega-3.
  • Crenvurștii sunt bogați în grăsimi și sodiu, iar în ultimul timp au existat tot mai multe dovezi care leagă consumul de carne procesată de apariția cancerului de tract digestiv.
  • Stridiile crude nu sunt alimente pe care nutriționiștii le recomandă. Există o mulțime de afecțiuni provocate de fructele de mare nepregătite termic. Acestea sunt responsabile inclusiv de hepatita A și de infecția cu norovirusuri.
  • Sucul acidulat este poate unul dintre alimentele cele mai respinse de nutriționiști. Aportul de zahăr dintr-o singură doză influențează dispoziția și e o bombă calorică. Cauza principală a obezității este consumul exagerat de sucuri acidulate și nutriționiștii spun că toți oamenii ar trebui să se ferească de ele.

Principalul motiv pentru care oamenii apelează la sucurile acidulate este că oferă rapid senzația de răcorire și hidratare, dar trebuie să îți spunem că poți alege o variantă mai eficientă și mai sănătoasă. Află din articolul de mai jos toate informațiile de care ai nevoie:

Ce mănânci ca să te răcoreşti

Recomandări pentru o alimentație sănătoasă

  • Fructele și legumele proaspete sunt cele mai importante alimente care trebuie să facă parte dintr-o dietă sănătoasă. Este important de menționat că nici fructele și legumele congelate nu trebuie lăsate deoparte pentru că este numai un mit faptul că nu sunt la fel de sănătoase precum cele proaspete. Din contră, cele congelate își pot păstra mai bine proprietățile nutritive, dacă sunt ambalate corect și congelate cât mai aproape de momentul culegerii.
  • Cel mai bine este să alegi alimentele din conserve atunci când cele proaspete nu sunt de găsit.
  • Alege mereu variantele sănătoase de gustări pentru întreaga familie. Optează pentru nuci, semințe, iaurturi, fructe proaspete sau deshidratate. Acestea sunt opțiuni sigure și te ajută în timp să adopți un stil de viață sănătos.
  • Încearcă pe cât posibil să limitezi consumul de alimente semipreparate, deserturi care sunt preambalate sau alimente care au un conținut mare de grăsimi saturate, zahăr sau sare. Cea mai importantă regulă este să citești mereu eticheta produselor și să alegi întotdeauna cea mai sănătoasă variantă.
  • Ai mereu grijă ca ora mesei și prepararea alimentelor să fie un obicei important în familia ta. Încearcă pe cât posibil să respectați ora mesei în familie. Specialiștii spun că acest lucru poate contribui la reducerea anxietății copiilor în situații în care nu se simt deloc confortabil.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *