Făina de banane verzi îți face poftele fără gluten

făina de banane verzi

Dacă ai pierdut accesul la făinoase pentru că ai alergie la gluten, atunci făina de banane verzi este o alternativă viabilă pentru tine, la gătit. 

Sigur, există și alte tipuri de făină alternativă, dar în cazul unei diete fără gluten e bine să ai cât mai multe opțiuni, ca să nu apuci să te plictisești. Făina de banane verzi poate avea un gust delicios, dacă înveți în timp cum să o folosești.

Poate citind acest text ai aceeași reacție pe care am avut-o eu recent: cum poți să faci făină din banane? Ei bine, această pudră este făcută prin uscarea bananelor verzi, care, merită notat, au și o aromă mai puțin pronunțată. Ele sunt curățate, tăiate, uscate și apoi măcinate pentru a deveni făină. Destul de simplu, nu?

făina de banane verzi

Bananele verzi au un gust mai subtil decât cele coapte. Astfel, sunt perfecte pentru a deveni făină.

De ce să folosim făina de banane verzi?

Folosirea acestui ingredient în bucătărie nu e ceva de ieri, de azi, influențat de tendințe, ci făina de banane verzi este un ingredient tradițional în multiple părți ale lumii. El este folosit de mult în Africa și Jamaica, de exemplu, ca o alternativă mai ieftină la făina de grâu. Gustul ei este foarte reținut, iar textura asemănătoare cu cea a făinii mai ușoare. Când o folosești în gătit, se schimbă puțin cantitățile: ai nevoie de un volum cu 25% mai mic în compoziții.

Clar zilele astea făina de banane verzi a căpătat un plus de popularitate datorită dietelor fără gluten care au ajuns să fie extrem de cunoscute. Dar de ce să o folosești chiar pe ea atunci când există destule alternative precum făina de năut și cea de quinoa? Eu prefer să nu prea folosesc făină de migdale, pentru că aceste nuci consumă multe resurse, prea multe pentru situația în care se află planeta la momentul acesta.

Pentru că cea de față are propriile beneficii pentru sănătate. Și poți face multe lucruri cu ea, precum biscuiți sau aluat de pizza. Dacă vrei să încerci să faci o rețetă cu ea în care să înlocuiești făină din grâu, folosește cu un sfert mai puțină făină de banane verzi decât ai folosi de grâu.

Produsele făcute cu făină de banane verzi promovează o digestie mai bună, îți susțin sănătatea inimii, conțin potasiu necesar organismului, sunt prietenoase cu diabeticii și chiar te ajută la slăbit, dacă îți dorești acest lucru. Conține destul zinc, vitamina E, magneziu și mangan cât să ajute organismul să funcționeze la cote optime.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *