Postul intermitent – un altfel de post care te ajută să slăbești

Postul intermitent – un altfel de post care te ajută să slăbești

Nu te speria, nu începe un alt post imediat după postul Paștelui. Cel puțin nu același tip de post. Postul intermitent este, în prezent, una dintre cele mai populare metode de slăbit din lume. Oamenii îl folosesc pentru a slăbi, dar și pentru a-și simplifica viața și a trăi mai sănătos.

Mai multe studii arată că postul intermitent are efecte benefice asupra corpului și creierului și poate chiar să prelungească viața. Dar ce este el, de fapt? E o schemă de alimentație care alternează perioadele de alimentație cu perioade în care nu mănânci. Așadar, nu este tipul de post cu care suntem noi obișnuiți. Nu sunt interzise anumite alimente, ci sunt impuse anumite intervale orare în care e interzis să mănânci.

Postul intermitent obișnuit presupune ca 16 ore pe zi să nu mănânci sau să ai două zile pe săptămână în care să nu mănânci. E un fel de „post negru” intercalat cu perioade în care mănânci.

Cum a apărut postul intermitent

Abstinența culinară a existat pe tot parcursul evoluției omenirii. Strămoșii noștri nu aveau magazine și nu aveau acces la hrană mereu, așa că aveau perioade în care nu găseau nimic de mâncare sau nu reușeau să vâneze. Ca specie, suntem capabili să funcționăm fără hrană pe o perioadă mai lungă de timp. De fapt, adepții postului intermitent spun chiar că e mai natural să nu mănânci în anumite perioade decât să mănânci trei sau patru mese pe zi.

Postul a căpătat mai multe forme, în funcție de religiile în care el este păstrat: în creștinism, iudaism, budism și chiar islamism.

Postul intermitent – un altfel de post care te ajută să slăbești

Cum poți să ții postul intermitent

Există mai multe metode de a urma postul intermitent, adică îți poți alege între intervalele de timp în care poți mânca și nu poți mânca. În intervalele de abstinență culinară, fie mănânci extrem de puțin, fie nu mănânci deloc (cum e și recomandat).

Iată care sunt cele mai populare intervale:

Metoda 16/8: presupune să sari peste micul dejun și să mănânci numai într-un interval de opt ore pe zi, de preferat între orele 13.00 și 21.00. Acest interval este urmat de perioada de restricție, de 16 ore.

Mănâncă – Stop – Mănâncă: presupune să te abții de la mâncare 24 de ore, o dată sau de două ori pe săptămână, în sensul că să nu mănânci nimic de la cina dintr-o zi până la cina din a doua zi.

Dieta 5:2: presupune ca în două zile neconsecutive dintr-o săptămână să nu mănânci mai mult de 500-600 de calorii, iar în celelalte cinci zile din săptămână să mănânci normal.

Reducând consumul de calorii, toate aceste metode ar trebui să ajute la slăbit, dacă nu compensezi prin a mânca prea mult în intervalele în care ai voie să mănânci.

Cele mai multe persoane consideră că metoda 16/8 e cea mai simplă, mai eficientă și mai ușor de ținut.

Ajută la slăbit?

Un studiu realizat în 2014 arată că postul intermitent te poate ajuta să slăbești aproximativ 3-8% în 3-24 de săptămâni, ceea ce înseamnă destul de mult, comparativ cu alte cure de slăbire. Același studiu a arătat că persoanele care au ținut un astfel de post au pierdut 4-7% din circumferința taliei.

Un alt studiu a demonstrat că postul intermitent provoacă o mai mică pierdere din masa musculară decât alte metode de slăbire, care presupun o restricție continuă a caloriilor.

Ține cont de faptul că postul intermitent se ține în ideea de a consuma mai puține calorii, deci nu trebuie să mănânci excesiv în intervalele în care ai voie să te alimentezi.

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *