Legume de toamnă: cu ce să-ți umpli coșul în noul sezon

legume de toamnă Imagine congerdesign de la Pixabay

A venit momentul să mergem la piață în căutarea unor legume de toamnă. Poate ne-o fi mai ușor să spunem la revedere verii dacă vedem latura pozitivă a schimbării de anotimp!

Încerc din greu să nu scriu că aș vrea ca cineva să-mi acopere inima cu ceva... Poate cu niște legume de toamnă, dacă tot a venit în sfârșit, nu-i așa? Dar ce ar trebui să prioritizăm în anotimpul care sperăm că va fi ceva mai răcoros? Vedem acum câteva idei!

5 legume de toamnă de care să te bucuri

1. Sfeclă roșie

Sigur, după ce gătești cu sfeclă există posibilitatea ca bucătăria ta să arate ca scena unei crime, din cauza sucului de un roșu intens. Dar acest lucru nu înseamnă că ar trebui să renunți. Deși sfecla nu e preferata multora, e una dintre preferatele mele, sincer. Și e o legumă foarte sănătoasă: are un gust dulce și e plină de vitamina C, acid folic și potasiu.

Îți recomandăm, pentru început, să faci această salată caldă cu sfeclă și fasole verde.

Salată caldă cu sfeclă și fasole verde

2. Gulie

Încă o rădăcinoasă delicioasă, gulia e în sezon mai la finalul toamnei și rămâne dulce până prin iarnă. Dacă ai emoții s-o încerci, n-ai de ce. Are un gust asemănător cu varza și brocoli.

3. Vânătă

Mai trebuie să zic ceva? Una dintre părțile mele preferate legate de toamnă este mirosul de salată de vinete care se simte pe coridorul blocului meu. E atât de îmbietor, iar produsul final e atât de delicios, încât merită munca din bucătărie. Desigur, poți să faci și vânătă la cuptor și o poți găti în nenumărate feluri.

4. Dovleac

Poate simbolul toamnei, dovleacul o să ne îmbie în curând în piață sau în supermarket. Poți să faci atât de multe lucruri cu el, de la supă-cremă la dovleac copt la cuptor și, desigur, plăcintă delicioasă.

5. Fenicul

Se recoltează atunci când vremea este rece și se distinge datorită aromei blânde și puțin dulci. Poți să gătești și tulpinile și frunzele la el, așa că nu risipi nimic din acest aliment. Mai ales că este doldora de potasiu, calciu, vitaminele A și C, pentru a numi doar câteva. Îl poți folosi în salate, dar și ca garnitură pentru carne de porc și de pui.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *