Ai voie să trișezi! Cu ce poți înlocui anumite ingrediente din rețete

ingrediente în magazin Imagine de Steve Buissinne via Pixabay

Îți place să experimentezi diferite rețete? Urmărești site-uri culinare, te inspiră o rețetă, dar nu ai în casă toate ingredientele necesare? Nu îți face griji. În bucătărie poți trișa.

Este mai simplu decât de aștepți. Îți prezentăm în continuare o listă cu ingrediente și înlocuitorii lor astfel încât, dacă ele se regăsesc pe lista unui preparat, dar nu le ai în bucătărie, vei putea totuși să îți satisfaci pofta culinară fără să faci un drum până la magazin.

  • Praful de copt poate fi înlocuit cu drojdie uscată, bicarbonat de sodiu sau albușuri bătute spumă. Jumătate de linguriță de bicarbonat înlocuiește cinci grame de praf de copt. Două-trei albușuri bătute spumă sunt echivalentul unui plic de praf de copt.
  • Untul se poate înlocui cu grăsimea vegetală.
  • Dacă vrei să legi compoziția și nu ai ouă în frigider, îți spunem că un ou poate fi înlocuit cu jumătate de linguriță de amidon alimentar.
  • Zahărul se poate înlocui cu mierea.
  • Nu ai vanilie pentru a-i da o aromă plăcută preparatului tău? Pune coajă de lămâie sau portocală.
  • Coriandrul poate fi înlocuit cu pătrunjelul.
  • Busuiocul poate substitui cu succes foile de dafin.
  • Uleiul de măsline poate fi înlocuit cu unt sau ulei vegetal.
  • Prunele sau curmalele pot ține cu succes locul stafidelor.
  • Grișul poate fi folosit pentru tapetarea unei tăvi de copt în locul nucilor.
  • Amidonul poate fi înlocuit cu făină.
  • Vrei să faci brioșe, prăjituri sau clătite și nu ai ouă? Nicio problemă. 60 de grame de piure de banane sau 75 de grame de măr ras pot înlocui un ou în compoziția ta.
  • Gelatina se poate înlocui cu succes de către agar, gelifiant natural care se găsește în magazinele naturiste.
  • Ai nevoie de cacao pentru a obține un desert? Dacă nu ai în casă, o poți înlocui cu ciocolată amăruie dată pe răzătoare.

Acum nu te mai uita ce ingrediente ai în casă și încearcă neapărat rețeta noastră de prăjiturele cu cacao și cremă de brânză. Curcubeu pe cerul gurii!

  • Vrei să faci niște plăcinte la tigaie cu cașcaval, dar nu ai iaurt? Acesta poate fi înlocuit cu lapte bătut, brânză proaspătă de vaci sau smântână degresată.

Prăjiturelele nu ți-au ajuns? Cauți un desert ușor și răcoritor? Poți încerca această prăjitură cu iaurt și afine!

  • Folosește quinoa în loc de orez sau paste. Quinoa este una dintre cele mai sănătoase și hrănitoare cereale.

Vrei să mănânci ceva sănătos diseară? Ce spui de o salată cu piept de pui, spanac și quinoa?

  • Cartofii se pot înlocui cu conopida. O poți prepara exact cum gătești și cartofii, dar cu un avantaj pentru tine: reduci caloriile considerabil și câștigi mult mai multe proteine.
  • Crutoanele se pot înlocui cu nuca. Nucile conțin omega 3, proteine și fibre, în timp ce crutoanele nu au aport caloric prea mare.
  • În loc de pesmet poți sfărâma fulgi de porumb sau chiar orez.
  • Scorțisoara se poate înlocui cu nucșoară.
  • Mascarpone se poate înlocui cu ricotta degresată, iaurt grecesc sau brânză de vaci dregresată.

E suficientă lista noastră? Tu ce alte asemenea trucuri folosești?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *