5 alimente antisociale la care nu trebuie să renunți

alimente Imagine de Bruno via Pixabay

Dintotdeauna am fost preocupați de felul în care ne percep ceilalți, de ce trebuie să facem pentru a ne alinia la standardele promovate de societatea în care trăim și chiar dacă vrem să recunoaștem sau nu, am urmat tendințele pentru a fi în pas cu ceilalți.

Mereu spunem că nu ne pasă de ce zic cei de lângă noi și că facem numai ceea ce simțim, dar și cele mai mici gesturi ne dau de gol. Nu-i așa că atunci când urmează să ieși în oraș nu mai consumi ceapă sau usturoi pentru că știi că nu scapi așa ușor de aroma acestor alimente și nu le va plăcea celor cu care te întâlnești?

Există această categorie de alimente antisociale, pe care, oricât ar fi de de greu de acceptat, trebuie să le consumi în continuare pentru că au numai beneficii pentru organismul tău:

1. Ceapa și usturoiul...

...sunt alimente cu efecte imediate, iar respirația ta după consumarea lor cu siguranță nu este prea plăcută pentru cei din jur. Acestea conțin sulf, iar mirosul nu este numai din cauza fragmentelor rămase pe dantură ci și din cauza faptului că atunci când sunt digerate intră în circulația sângelui și ajung la plămâni, iar tu le vei expira până când le elimini complet din organism, lucru care poate dura ore întregi. De ce nu trebuie să renunți la ele? Pentru că sunt aromate, schimbă gustului mâncării și te pot proteja de bolile cardiace. Ca să reduci efectul mirosului neplăcut trebuie să bei multă apă ca să diminuezi intensitatea, să bei lapte și să faci un periaj serios al danturii, plus o clătire cu apă de gură din abundență.

Află din articolul de mai jos care sunt beneficiile usturoiului pentru sănătatea ta și cu siguranță nu îți va mai păsa de miros:

Usturoiul, religia națională a românilor

2. Morcovii...

...sunt și ei pe lista alimentelor antisociale pentru că dacă sunt consumați în cantitate prea mare îți vor schimba culoarea pielii. Aceștia conțin o cantitate însemnată de beta-caroten care cauzează apariția nuanței portocalii a pielii. Nu renunța însă la morcovi pentru că sunt o sursă grozavă de vitamina A, un nutrient esențial pentru organism. Ca să scapi de efectele nedorite trebuie să te hidratezi suficient și să ai un echilibru în meniu, să nu te bazezi numai pe anumite alimente pentru a-ți asigura aportul de vitamine și minerale.

Este un aliment versatil, numai bun de consumat pe tot parcursului anului, trebuie doar să ți-l procuri din surse sigure:

Garnitură, supă și desert – toate cu morcovi

3. Sparanghelul...

...este și el în această categorie pentru că specialiștii susțin că schimbă mirosul urinei. Acest lucru se întâmplă tot din cauza sulfului pe care îl are în componență. Nu trebuie însă să renunți însă la sparanghel dacă îl ai în alimentație pentru că este o sursă importantă de fibre și acid folic. Tot moderația este cheia în diminuarea efectelor sale secundare. Consumă cantități mici și bea multă apă.

Încearcă rețeta de mai jos. Este numai bună pentru această perioadă:

Salată cu tăiței de orez și fasole verde

4. Fasolea boabe...

...nu mai are nevoie de nici o prezentare. Toți știm că te poate face să te confrunți cu gaze la stomac sau chiar dureri abdominale. Din păcate, fasolea conține multe fibre care sunt insolubile și care nu pot fi digerate până când nu ajung în intestine. Nu trebuie însă să o elimini din alimentație pentru că s-a dovedit de-a lungul timpului că reduce riscul de diabet, scade nivelul colesterolului și te ajută să îți păstrezi greutatea în limite normale. Ceaiurile pot fi aliatul tău în combaterea efectelor secundare ale boabelor de fasole asupra stomacului tău. Apelează la ceaiul de mușețel, de mentă sau de ghimbir și acestea te vor ajuta negreșit să scapi mai repede de disconfortul abdominal.

Lasă-te inspirat de rețeta de mai jos și surprinde-i pe cei dragi cu un preparat SoDelicious:

Mâncare de fasole în stil franțuzesc (Cassoulet)

5. Vinul roșu...

...are un efect neplăcut asupra aspectului dinților tăi. Acesta conține polifenoli, antioxidanți care îți pot păta dinții și care pot afecta în timp și smalțul. Este totuși recomandat să consumi o cantitate mică de vin roșu pentru că te protejează de bolile cardiovasculare, dar trebuie să urmezi cu strictețe regulile de igienă dentară de fiecare dată după ce l-ai consumat.

Dacă ai grijă la cantitatea consumată, vinul roșu este unul dintre acei prieteni care nu te lasă atunci când îți este greu:

Vinul roșu vindecă anxietatea? Ce spune un studiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *