Picnic de 1 Mai. Ce poti să mănânci și unde să pui păturica pe lângă București

Picnic de 1 Mai. Ce poti să mănânci și unde să pui păturica pe lângă București

La noi, grătarele sunt la mare modă în zilele libere, imediat ce începe să fie cald afară. Dar ce te faci dacă nu ai unde să încingi focul? O soluție ar fi să faci un picnic de 1 Mai. Îți spunem pe unde poți să găsești un colț de natură lângă oraș și cam ce ai putea să mănânci la iarbă verde.

Dacă nu ți-e la îndemână să faci un grătar în această zi liberă, ce-ai zice de un picnic de 1 Mai? Poate fi chiar mai relaxant să mergi cu toate mâncărurile gata preparate și să nu ai altceva de făcut decât să te relaxezi la iarbă verde. Unde la iarbă verde, cu atâta beton în jur, te întrebi? Există soluții, pentru că orice oraș are în apropiere măcar o pădure sau un pârâu pe malul căruia poți să așezi păturica și să scoți o carte sau rachetele de badminton.

Dacă ești din București, poți să mergi la Palatul Mogoșoaia, unde ai voie să-ți pui păturica pe iarbă chiar în curtea palatului, să faci o plimbare prin Pădurea Băneasa și să găsești o poieniță unde să faci picnic sau să cauți un loc în Delta Văcărești, dar cu mare atenție să nu deranjezi habitatul păsărilor de acolo. O altă variantă, unde găsești și loc amenajat cu băncuțe, este Pădurea Comana. Dacă ți se pare aglomerat la băncuțe, nu e obligatoriu să stai acolo, ci îți poți căuta un loc mai ferit în pădure.

Oriunde ai alege să faci picnic de 1 Mai, în apropierea orașului sau mai departe de el, ai grijă să protejezi natura! Nu lăsa ambalaje sau resturi alimentare în urma ta și nu face focul decât unde sunt spații special amenajate! Nu da muzica tare, ca să nu-i deranjezi pe ceilalți și lasă, în urma ta, locul la fel de curat ca și cum nu ai fi trecut pe-acolo!

Picnic de 1 Mai. Ce poti să mănânci și unde să pui păturica pe lângă București

Ce poți să mănânci la un picnic de 1 Mai

Pentru că anul acesta ziua liberă de 1 Mai pică exact după Paște, cel mai la încemână îți va fi să iei la pachet ce ți-a mai rămas nemâncat. Așa că profită de ouăle înroșite pe care nu le-ai terminat și de cozonacul de la mama. În caz că nu mai vrei ouă fierte, fă o salată de ouă. Dacă te-ai plictisit de cozonac, fă o budincă din el! Mâncarea rămasă de la Paște poate fi reinventată în așa fel încât să nu mai ai mare lucru de făcut în bucătărie câteva zile.

Însă, chiar dacă mai ai ceva prin frigider rămas de la Paște, când faci picnic de 1 Mai ai nevoie și de alte preparate, doar nu o să pleci la pădure doar cu ouă și pască! Iată la ce idei ne-am gândit noi:

1. Ceva de ronțăit

La orice picnic sau ieșire la iarbă verde e bine să ai ceva de ronțăit. Doar acesta este comportamentul tradițional al românului aflat în natură: ronțăitul. Ne place să avem câte ceva de mâncare la îndemână mereu. Mai ciugulim o sărățea, mai luăm o gură de băutură, stăm la povești, râdem și ne relaxăm.

Pregătește cu o zi înainte niște biscuiți sărați cu spanac, care sunt foarte consistenți și super gustoși.

A zis cineva răsucele cu parmezan și chimen? Nu de la patiserie, pentru că, oricât de bune ar fi acelea, nu sunt la fel de bune ca acestea.

Dacă ai ceva mai mult timp să pregăteti meniul pentru acest picnic de 1 Mai, îți recomandăm aceste mini tarte cu pește afumat, spanac și mozzarella. Sunt delicioase și toată lumea le va adora! Ai grijă să faci multe, pentru că va fi bătaie pe ele!

2. Ceva mai consistent

Ronțăim, pentru că ne place. Dar, la orice picnic, vine și momentul în care vrem ceva mai consistent. În societatea noastră, mâncatul are un rol important la orice eveniment și, după ce te instalezi la masă (în cazul ăsta fie ea și pe păturică) și stai de vorbă, vine momentul în care vrei să mănânci ceva mai serios. Preparatul principal în cazul unui picnic poate fi un quiche, o tartă sărată sau sandvișuri. Multe sandvișuri. Decizia îți aparține, în funcție de câte persoane sunteți și cât timp ai la dispoziție ca să te pregătești. De obicei, când vine mai multă lume, fiecare aduce câte ceva de mâncare și ar fi bine să vă organizați dinainte, să știți ce aduce fiecare. Pentru că cel mai simplu e cu sandvișurile, ne-am gândit și noi tot la ele.

Pentru acest sandviș cu pastramă de vită nu trebuie să depui prea mult efort. Pastrama o cumperi, murăturile le ai deja, trebuie doar să faci sosul cu maioneză, muștar, iaurt și suc de lămâie.

După atâta miel, pentru picnic poți pregăti niște sandvișuri care ies în evidență prin combinația de pâine crocantă, somon afumat și niște ouă jumări. Dacă vrei, poți înlocui jumările de ouă cu salată de ouă, iar pâinea cu croissante.

În loc să mănânci separat o friptură de porc (oricum n-ai unde să încinzi grătarul) cu salată și pâine, ce-ai spune de niște sandvișuri care au toate acestea? Avantajul este că le poți lua la pachet. Nu te-am convins? Dar dacă îți spunem că porcul e gătit în stil chinezesc, cu sos de soia, ghimbir și ardei iute?

3. Ceva dulce, dar ușor de transportat

Ei, și după fiecare masa copioasă e nevoie de un desert. Sau mai multe. În general, la picnic sau petreceri e nevoie de mai multe preparate dulci, ca să te poți întinde cât mai mult la masă.

Ce zici de niște mini choux, ușor de transportat și de mâncat la picnic? Noi am pregătit pentru ale noastre o umplutură delicioasă cu cremă de brânză, nucă și puțină vanilie, dar poți folosi orice cremă dulce.

Pune la pachet și niște biscuiți cu cacao simpli și care amintesc de cei făcuți de bunica în copilărie. Sunt perfecți pentru picnic, pentru că nu trebuie să muncești mult la ei și îi poți face cu câteva zile înainte, urmând să-I păstrezi în recipiente închise ermetic.

Nu la fel stau lucrurile cu aceste vafe de casă, pe care trebuie să le faci în dimineața zilei în care le mănânci (sau, cel mult, în seara de dinainte). Totuși, efortul va fi răsplătit prin plăcerea de a le mânca proaspete și pufoase, împreună cu cu dulceață, caramel, ciocolată sau frișcă.

Pe lângă acestea, e bine să ai cu tine fructe și apă sau limonadă, dar și niște sucuri naturale din fructe stoarse acasă exact înainte de a pleca la drum. Alcoolul rămâne la decizia ta!

 

 

Sunt Raluca și nu suport puful de pe piersici. De aceea, de fiecare dată când mănânc o piersică, o decojesc. Blasfemie? Poate. Dar sunt de părere că trebuie să faci tot ce-ți stă în putință ca să te simți bine. Iar asta include și mâncarea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *