Alege legumele în funcție de culoare și vezi ce beneficii poți obține

Legume colorate Imagine de Danielle Giberti via Pixabay

De cele mai multe ori se spune că felul în care arată farfuria îți influențează apetitul. Este adevărat, dar dacă nu cunoști ce substanțe nutritive trebuie să consume corpul tău, atunci degeaba arată totul bine.

Îți prezentăm mai jos beneficiile de care poți avea parte atunci când ai legumele sortate pe culori.

  • Legumele roșii sunt cele despre care se spune că ajută la prevenirea bolilor de inimă și a afecțiunile digestive, protejează memoria și tot ele sunt cele mai recomandate vara pentru că luptă împotriva arsurilor solare. Acestea sunt bogate în substanțe nutritive precum beta-caroten, licopen, flavonoizi. Licopenul este un colorant roșu natural, anticancerigen care are rol în tratarea anumitor afecțiuni ale organismului. Flavonidele sunt antioxidanti, ca vitaminele C, E și carotenoidele. Aceștia îți protejează organismului împotriva radicalilor liberi, toxine din corp care pot afecta celulele sănătoase.
  • Pe lista legumelor roșii intră: cartofii roșii, ridichea, ardeii iuți roșii, merele roșii, struguri roșii, ardeii roșii, sfecla roșie, ceapa roșie, varza roșie și gogoșarii.
  • Trebuie doar să ai în vedere un lucru extrem de important: atunci când spunem legume roșii, ne referim la cele care au și pulpa, și coaja de culoare roșie.

Încearcă să te documentezi mereu despre legume, chiar și despre cele pe care le-ai ignorat. Cu siguranță te vei întreba de ce le-ai evitat până acum, când vei vedea câte beneficii au pentru organism.

Gătești sfeclă roșie? Poate e timpul să începi

  • Legumele galbene și portocalii sunt cele care conțin cea mai însemnată cantitate de vitamina C, beta-caroten, acid folic și potasiu. Acestea ajută în mare parte sistemul cardiovascular, dar contribuie și la încetinirea procesului de îmbătrânire. De asemenea specialiștii spun că te ajută să îți îmbunătățești memoria.
  • Legumele galbene și portocalii sunt ardeiul gras, morcovii, porumbul, cartoful dulce, pepenele galben, lămâia, ananasul.
  • Este bine să consumi alimente portocalii atunci când te expui la lumină puternică, chiar dacă este vorba despre lumină artificială, deoarece vor acționa ca o barieră protectoare pentru corp.

Încearcă și cartoful dulce. Are un gust nemaipomenit și o mulțime de proprietăți nutritive.

Care sunt beneficiile consumului de cartofi dulci?

 

  • Legumele verzi sunt recunoscute drept alimentele cele mai nutritive. Conțin o mulțime de substanțe care îmbunătățesc sănătatea inimii, sistemul osos, dar ajută și ochii. Sunt bogate în acid folic, ceea ce înseamnă că ajută la prevenirea problemelor congenitale la femeile gravide, dar susțin și imunitatea și reduc simptomele depresiei.
  • Legumele verzi pe care trebuie să le consumi cât mai des sunt: avocado, broccoli, varză, castraveți, salată verde, ardei, fasole verde, mazăre, pătrunjel, struguri, mere, spanac, praz, leurdă, rucola, zucchini.
  • Acestea pot fi consumate mai ales de persoanele anemice, cele care suferă de diabet sau cele care se confruntă cu afecțiuni de natură respiratorie.

Uite un exemplu de super-preparat pentru a integra legumele verzi în dieta ta zilnică:

5 motive să bei un smoothie verde în fiecare zi

  • Legumele albe sunt și ele o alegere sănătoasă și conțin la rândul lor o mulțime de substanțe nutritive. Chiar dacă nu sunt la fel de atrăgătoare precum cele colorate, acestea sunt în mod egal importante pentru sănătatea organismului. Susțin sistemul imunitar, te pot proteja de depresie, asigură o bună funcționare a sistemului digestiv.
  • Conțin și o substanță care se numește alicină și care este recomandată pentru a ține la distanță cancerul sau bolile de inimă. Acestea mai au în compoziție și acid folic, vitamina C, potasiu, conțin și riboflavină și niacină, două substanțe care îți oferă sațietatea atât de mult dorită atunci când ești la dietă.
  • În categoria legumelor albe intră ceapa, usturoiul, conopida, ciupercile, rădăcinoasele precum țelina, păstârnacul, rădăcina de pătrunjel, dar și bananele sau perele.

De ce să nu recunoaștem? Și noi credem în usturoi!

Usturoiul, religia națională a românilor

  • Legumele mov și albastre sunt recunoscute pentru că ajută foarte mult memoria și sunt printre cele mai importante surse de antioxidanți.
  • Alimentele mov au anumite elemente care le recomandă în fața legumelor sau fructelor de alte culori. Acestea conțin un pigment care se numește antocianină, substanță care reglează nivelul zahărului din sânge, protejează inima și contribuie la îmbunătățirea funcționării sistemului nervos.
  • Pe lista legumelor mov / albastre sunt prunele, murele, afinele, vinetele, varza mov, strugurii, fasolea mov, morcovul mov, ceapa mov.

Află din articolul de mai jos care sunt beneficiile afinelor pentru organismul tău:

De ce să mâncăm afine zilnic. Cel puțin 3 motive

Specialiștii recomandă un meniu cât mai variat din punct de vedere coloristic pentru a ține la distanță de bolile. Tot ce trebuie să faci este să alegi fructe și legume cât mai colorate. Să fie veselia în farfuria ta, da?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *